۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
ادامه روند افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

ادامه روند افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

بهای نفت پس از کاهشی بی سابقه، روز جمعه در بازار آسیا تحت تأثیر نشانه‌هایی از کاهش تولید، به روند افزایشی خود، ادامه داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بهای نفت پس از کاهشی بی سابقه، روز جمعه در بازار آسیا تحت تأثیر نشانه‌هایی از کاهش تولید، به روند افزایشی خود که از روز پنجشنبه آغاز شده بود، ادامه داد.

در نخستین معاملات روز جمعه در بازار آسیا، قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه ژوئن با چهار و ۶۱ صدم درصد افزایش به ۱۷ دلار و ۲۶ سنت رسید.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال که نفت خام پایه در بازار بین المللی محسوب می‌شود، با سه درصد افزایش، ۲۱ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.

به گفته بانک‌ای ان زد ANZ، کشورهای صادر کننده نفت که در گروه اوپک گردهم آمده اند و شرکایشان ماه آوریل در مورد کاهش حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز از تولید خود از ماه مه توافق کردند و کشورهای تولید کننده از هم اینک اجرای آن را آغاز کرده اند.

این بانک در یادداشتی اعلام کرد: «کویت اعلام کرد کاهش تولید خود را پیش از تاریخ اول مه آغاز کرده است. الجزایر نیز به اوپک اطلاع داد که قصد دارد بلافاصله تولید خود را کاهش دهد. »
روند افزایش بهای نفت در واقع از روز پنجشنبه آغاز شد.

بهای طلای سیاه در چند سال گذشته تا این حد کاهش نیافته بود، تقاضا برای نفت در حال حاضر تحت تأثیر افت شدید فعالیت اقتصادی ناشی از قرنطینه و محدودیت‌های جابجایی به منظور مبارزه با همه گیری کووید-۱۹ به شدت کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۵٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha