۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
رفع تبعات اقتصادی کرونا مستلزم بهبود فضای کسب و کار است
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

رفع تبعات اقتصادی کرونا مستلزم بهبود فضای کسب و کار است

فولادگر، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از بررسی تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، به حضور وزیر اقتصاد و دارایی، معاونان وی، روسای گمرک و سازمان امور مالیاتی و سازمان خصوصی سازی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دستورکارهای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بررسی آثار اقتصادی کرونا بود که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارشی درباره تاثیر کرونا بر اقتصاد کلان و خُرد، اقتصاد خانوار، کاهش درآمد ناخالص ملی و... و. ارائه کرد.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان امور مالیاتی گزارشی از تصمیمات دولت در حوزه مالیاتی ارائه کرد، ادامه داد: اعضای کمیسیون خواستار اخذ تدابیر ویژه در زمینه بخشودگی های مالیاتی به منظور حمایت از کسب و کارهای متضرر از کرونا شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به گزارش رئیس گمرک، اضافه کرد: گزارشی از صادرات و واردات انجام گرفته در سال ۹۸ ارائه شد. اگرچه اخذ مالیات، میزان صادرات و واردات در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ مطلوب تر بوده اما باید از طریق اجرای پنجره واحد به انجام امور این بخش ها در سال ۹۹ سرعت بخشید.

فولادگر با بیان اینکه رئیس سازمان خصوصی سازی گزارشی درباره ظرفیت بورس برای واگذاری ها ارائه کرد، ادامه داد: دولت به دنبال استفاده از ظرفیت بورس برای واگذاری‌ها است زیرا با تحقق این امر شفافیت، رقابت و... محقق می شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس تصریح کرد: آقای دژپسند گزارشی از وضعیت فضای کسب و کار ارائه کرد. برای جهش تولید و رفع تبعات اقتصادی کرونا باید به دنبال بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و مقررات زدایی بود.

وی با بیان اینکه براساس صحبت های وزیر اقتصاد دولت به دنبال اصلاح روش واگذاری‌ها است، گفت: از آنجایی که درآمد نفتی دولت در سال ۹۹ کاهش یافته، دولت باید به دنبال مولدسازی دارایی ها باشد.

کد خبر: ۱۵٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha