۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
تیم اقتصادی دولت و دستگاه دیپلماسی پیگیر تجارت مبتنی بر ارزهای ملی باشند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تیم اقتصادی دولت و دستگاه دیپلماسی پیگیر تجارت مبتنی بر ارزهای ملی باشند

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تیم اقتصادی دولت باید پیگیر تجارت میان ایران و کشورهای دنیا بر اساس ارزهای ملی باشد و وزارت امور خارجه نیز تسهیل گری کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی، در رابطه با اهمیت تجارت میان ایران و کشورهای دنیا بر اساس ارزهای ملی، گفت: پیگیری بهره مندی از ارزهای ملی موسوم به ارزهای غیر دلاری در مناسبات اقتصادی توسط کشورمان طی سالیان گذشته با جدیت دنبال شده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با قدرت گرفتن پول های ملی، قدرت دلار در مراودات اقتصادی کاهش یافته است، اظهار کرد: در این میان باید یادآور شد بسیاری از کشورها تحت تحریم های ایالات متحده قرار دارند از این رو بهره مندی از ارزهای ملی می تواند این محدودیت ها را خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق هر چه بیشتر این سیاست نیازمند اصلاح ساختار وزارت امور خارجه کشورمان هستیم، ادامه داد: در واقع تیم اقتصادی دولت باید این مهم را پیگیری و وزارت امور خارجه کمک حال و تسهیل گر باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه می توان مشاهده کرد موازنه قدرت مالی در دنیا دیگر مبتنی بر دلار نیست، افزود: در واقع کشورهای قدرتمند اقتصادی تلاش می کنند پول های خودشان را در تجارت های بین المللی استفاده کنند تا از این طریق قدرت خودشان در حوزه سیاسی و غیره را افزایش دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین حرکت در مسیر تجارت میان ایران و کشورهای دنیا بر اساس ارزهای ملی امری ضروری است.

کد خبر: ۱۵۷٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک شهروند IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      با سلام مسئولین صندوق ذخیره ی فرهنگیان چند بار در رسانه ها اعلام کردندو قول دادند که بخاطر کمک به معیشت ورفع بعضی از مشکلات فرهنگیان به معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان کارت خرید اعتباری داده می شود اما با گذشت چند ماه هنوز این وعده وقول تحقق نیافته است .مسئولین محترم صندوق ذخیره لطفا جوابگو باشید و موضوع را پیگیری کنید . با تشکر