۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
وضعیت توتستان فومن نامناسب است
استاندار گیلان:

وضعیت توتستان فومن نامناسب است

فومن- استاندار گیلان ، نوغان، ماهی خاویاری، چای و برنج را از مزیت های استان برشمرد و گفت: وضعیت توتستان فومن نامناسب است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در بازدید از مرکز توسعه نوغانداری کشور در روستای خشکنودهان بالا بخش مرکزی فومن با اشاره به شناسایی مزیت‌های نسبی کشاورزی گیلان و لزوم تقویت آنها، زمینه‌سازی برای رسیدن تولیدات محصولات یادشده به ویژه برنج، چای و ابریشم به اوج شکوفایی را مورد تأکید قرار داد.

وی با یادآوری وضعیت نامناسب توتستان منطقه در سال گذشته افزود: در جریان سفر رئیس‌جمهوری به گیلان، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از نوغانداری در نظر گرفته شد تا تکیه بیشتری بر تولیدات داخلی شود.

استاندار گیلان تولیدات کنونی ابریشم گیلان را به لحاظ کیفیت ، دارای جایگاهی بالا و قابل رقابت خواند و ادامه داد: فرصتی داده شد تا با انجام زمان‌بندی دقیق، توتستان‌هایی که متعلق به جهاد کشاورزی و مرتبط با تولید تخم نوغان است، مولدسازی شده و تا پایان شهریورماه گزارش کار ارائه شود.

عباسی تولید ماهیان خاویاری در کنار چای و برنج را از دیگر مزیت‌ها در استان برشمرد و اضافه کرد: آبزی‌پروری در گیلان باید بیش از زمان فعلی، فعال و از دست‌اندرکاران این بخش برای افزایش تولید، حمایت می شود.

وی بخشی از تولید انواع ماهیان را در مزارع برنج عنوان و خاطرنشان کرد: بر لایروبی تمامی آب‌بندان‌ها و استخرها و نیز بتنی شدن (لاینینگ) نهرها تاکید دارم تا موضوع کم‌آبی، مدیریت شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha