۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
نظارت بر قیمت کالاها در فارس افزایش می یابد| تشکیل ۳ هزار و ۷۲۶ پرونده در ۳۳ روز
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نظارت بر قیمت کالاها در فارس افزایش می یابد| تشکیل ۳ هزار و ۷۲۶ پرونده در ۳۳ روز

شیراز- این روزها افزایش قیمت بسیاری از کالاها، مردم را از لحاظ اقتصادی و معیشتی به تنگنا انداخته است و حالا مسئولان سازمان صمت فارس می گویند بازرسی و نظارت هایشان را افزایش می دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، برخی اصناف در ارائه خدمات به مشتری، جوانب انصاف را رعایت نمی کنند و با اعمال نرخ های سلیقه ای، وضعیت بازار را متشنج می کنند. از مواد غذایی گرفته تا لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، پوشاک و هر کالایی که فکر کنید این روزها افزایش قیمت داشته اما عده ای نیز از آب گل آلود، ماهی می گیرند و با سوءاستفاده از این وضعیت قوانینی همچون درصد سود، درج قیمت و صدور فاکتور را رعایت نمی کنند.

در این میان مردم معتقد هستند در تعیین قیمت ها نه تنها باید منافع تولید کننده و مصرف کننده به طور همزمان، لحاظ شود بلکه نظارت‌ها بر بازار نیز باید محسوس تر و بازدارنده تر باشد تا رضایت عمومی، حاصل شود.

ظرفیت بازرسی ها در استان فارس چند برابر شده است
اینکه نظارت بر قیمت کالاها در استان فارس چگونه است و آیا بازار در این شرایط کنترل می‌شود یا خیر، موضوعی است که معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس در این رابطه به «بازار» تاکید می‌کند که ظرفیت بازرسی‌ها چندین برابر شده است،

به گفته مهدی حسنی، قیمت اجناس بر اساس فاکتور خرید و در مواردی، طبق عرف بازار تعیین و کنترل می شود و در صورتی که فروشندگان، کالاها را بیش از قیمت عرف و فاکتور به مشتری ارائه کنند برای آنها تشکیل پرونده می‌شود.

نظارت بر قیمت کالاها در فارس افزایش می یابد| تشکیل ۳ هزار و ۷۲۶ پرونده در ۳۳ روز

این مسئول سازمان صمت فارس با اشاره به آثار بازدارندگی و پرونده هایی که در این رابطه تشکیل شده است، تاکید کرد که ظرفیت بازرسی‌ها در سطح استان افزایش یافته است.

از ۱۸ اردیبهشت ماه پس از اعمال یارانه‌ها، قیمت برخی کالاها افزایش یافته و همین مسئله موجب تشدید نظارت و بازرسی ها در سطح استان فارس شده است

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: از ۱۸ اردیبهشت ماه پس از اعمال یارانه‌ها، قیمت برخی کالاها افزایش یافته و همین مسئله موجب تشدید نظارت و بازرسی ها در سطح استان فارس شده است.

حسنی با اشاره به همکاری دستگاه‌هایی همچون سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و بسیج اصناف در حوزه بازرسی، اظهار کرد: از ۱۸ اردیبهشت تا ۲۱ خردادماه حدود ۳۹ هزار و ۶۱۹ بازرسی در سطح فارس انجام شده که از این تعداد، سه هزار و ۷۲۶ پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این تخلفات در زمینه تولید، توزیع، پخش و خرده فروشان بوده است، افزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها بالغ بر ۴۰۸ میلیارد ریال بوده است.

مردم تخلفات را گزارش دهند
حسنی به این نکته نیز اشاره کرد که اصناف باید مواردی همچون اعمال درصد سودها، درج قیمت، صدور فاکتور و همچنین ثبت اطلاعات خرید و فروش را در سامانه جامع تجارت رعایت کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس با تاکید بر نقش مردم به عنوان چشم بینای دستگاه‌های نظارتی، تاکید کرد که مردم می‌توانند تخلفات را به شماره های ۳۲۱۷۲۰۲۰ جهاد کشاورزی، ۱۲۴ سازمان صمت و ۳۲۳۴۰۰۰۰ اتاق اصناف گزارش دهند.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha