۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
تولید یک سوم نوغان کشور در گیلان| پیله ابریشم افزایش می یابد
استاندار گیلان:

تولید یک سوم نوغان کشور در گیلان| پیله ابریشم افزایش می یابد

لنگرود- استاندار گیلان با بیان اینکه یک سوم نوغان کشور در استان تولید می شود، تعریف بسته های حمایتی برای احیا و توسعه نوغانداری را لازم دانست.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در همایش راهکارهای احیاء و توسعه نوغانداری در روستای خال جیر منطقه شلمان شهرستان لنگرود، گفت: دولت سیزدهم به توسعه اقتصاد کشاورزی و ایجاد فضا و بسته های حمایتی کسب و کار در این زمینه همزمان با توسعه اقتصاد گردشگردی و اقتصاد دریامحور، توجه ویژه ای دارد.

وی احیاء و توسعه نوغانداری در نقاط مستعد گیلان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ثبت کار آیین کج چینی در فهرست آثار میراث ناملموس ملی، معرفی زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی صنعت نوغانداری، معرفی ظرفیت های بالقوه نوغانداری و توسعه گردشگری کشاورزی با رویکرد صنعت نوغانداری و بررسی راهکارهای توسعه صنایع دستی وابسته به ابریشم و تعریف و تثبیت بسته‌های حمایتی لازم برای احیا و توسعه نوغانداری در مناطق مستعد گیلان از مباحثی مهمی‌ست که با برگزاری این همایش پیگیری می شود.

عباسی با بیان اینکه گیلان بیش از یک سوم تولید نوغان را دارد، افزود: فضا برای فعالیت وجود دارد و در حال حاضر استان های گیلان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی در این بخش بیشتر فعال هستند.

استاندار گیلان با تاکید بر فعال‌تر شدن مرکز تحقیقات ابریشم و توجه به موضوعات دانش بنیان با توجه به شعار سال، اقدام کمیته امداد و خرید توافقی پیله‌تر از مددجویان تحت پوشش را گامی موثر در تضمین این صنعت دانست.

وی ‌با بیان اینکه طبق پیش بینی ها امسال شاهد افزایش تولید پیله ابریشم خواهیم بود، گفت: توزیع رایگان نهال توت و تخم نوغان یارانه ای، در زمره کارهای تشویقی است که بایستی تسهیلات مورد نیاز در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.

وی یادآور شد: در سال های گذشته به دلیل کاهش تعرفه ابریشم ضربه به این بخش وارد شد که سیاست دولت سیزدهم بر افزایش تعرفه ها و حمایت از تولید داخلی است.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha