برنامه زمان‌بندی قطع برق به صنایع اعلام شود
رئیس اتاق بجنورد:

برنامه زمان‌بندی قطع برق به صنایع اعلام شود

پورآبادی، رئیس اتاق بجنورد با اشاره به کسری برق در فصل تابستان و احتمال قطع برق صنایع، گفت: برنامه زمان‌بندی قطع برق باید به صنایع اعلام شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بجنورد گفت: بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر کسب‌وکار واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع برق یا گاز و خدمات مخابرات قرار گیرند.

سعید پورآبادی در کمیته کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی، با اشاره به افزایش دمای هوا و قطعی‌های احتمالی و ناگهانی برق صنایع اشاره کرد و متذکر شد: زمان قطعی برق باید به صنایع و واحدهای تولیدی اعلام شود چراکه قطعی برق سبب آسیب به خطوط تولید، ماشین‌آلات و قطعات حساس و الکترونیکی واحدهای تولیدی می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت‌های خدمات رسان موظف‌اند هنگام عقد قرارداد با واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، کشاورزی و خدماتی، وجه التزام قطع برق یا گاز یا خدمات مخابرات را در متن قرارداد پیش‌بینی کنند.

وی افزود: هرگاه دولت به دلیل کمبودهای مقطعی به شرکت‌های عرضه‌کننده برق یا گاز یا مخابرات دستور دهد موقتاً جریان برق یا گاز یا خدمات مخابراتی واحدهای تولیدی متعلق به شرکت‌های خصوصی و تعاونی را قطع کنند موظف است نحوه جبران خسارت‌های وارده به این شرکت‌ها ناشی از تصمیم فوق را نیز تعیین و اعلام کنند.

وی ادامه داد: در این راستا از وزارت نیرو درخواست داریم که اولاً قطعی برق در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی را به حداقل امکان برساند و صنایع را در اولویت قطعی برق قرار ندهد.

پور آبادی متذکر شد: از شرکت برق استان خراسان شمالی انتظار می‌رود به جهت جلوگیری از آسیب‌های ناشی از قطعی برق به صنایع در ایام اوج مصرف برق جلساتی از سوی شرکت برق برای بنگاه‌های اقتصادی برگزار شود و برنامه زمان‌بندی قطع برق را به صنایع اعلام و تدابیر و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha