۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کالا برگ بهتر از یارانه نقدی است| رفع موانع تولیدکنندگان اردبیلی با امضاهای طلایی آقای وزیر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کالا برگ بهتر از یارانه نقدی است| رفع موانع تولیدکنندگان اردبیلی با امضاهای طلایی آقای وزیر

اردبیل- موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کالا برگ برای تهیه کالاهای اساسی مردم بهتر از پرداخت نقدی یارانه‌ها است که دولت باید هر چه سریعتر زیرساخت توزیع کالا برگ‌های الکترونیکی را فراهم کند.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در حاشیه دیدار وزیر اقتصاد با فعالان بخش تولید و واحدهای اقتصادی در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش می‌کند تا دولت را در اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها کمک و همراهی کند اما بر این باوریم بخشی از ضعف‌ها و نقص‌ها در مراحل اجرایی باید به سرعت برطرف شود چرا که مردم در فشار سخت اقتصادی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم تا قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم به ویژه نان، دارو و بنزین گران شود چرا که مردم به اندازه کافی تحت فشار هستند و هرگونه تشدید این اوضاع به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اسلامی گفت: ما انتظار داریم دولتمردان کنترل بیشتری را بر بازار و عرضه درست کالاها داشته باشند چرا که افزایش چند قلم کالا تورم شدیدی را به وجود آورده که به نظر می‌رسد کنترل در برخی از حوزه‌ها از دست دولت خارج شده است.

موسوی با انتقاد شدید از بی‌توجهی‌ها به حوزه تأمین نیازمندی‌های مردم به ویژه کالاهای اساسی و ضروری افزود: شرایط موجود قابل قبول نیست و مجلس انقلابی در کنار همراهی دولت مردمی انتظار دارد تا هر چه سریعتر آرامش به بازار بازگشته و اوضاع ارزی کشور نیز سر و سامان واقعی پیدا کند.

وی با اشاره به تدوین بسته ضد تورمی در دولت و ستاد تنظیم بازار خاطرنشان کرد: نظر کارشناسان مجرب اقتصادی در این حوزه می‌تواند بسته عملیاتی را فراهم کرده و بیش از گذشته به تقویت نظام اقتصادی کمک کند.

موسوی سفر وزیر اقتصاد و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس را به استان اردبیل و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی یادآور شد و اضافه کرد: هر چند قرار بود وزیر صمت و رئیس بانک مرکزی نیز در این سفر ما را یاری کنند اما به دلایل مختلف این همراهی انجام نشده و ما انتظار داریم در آینده نزدیک میزبان وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی در استان باشیم.

وی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را نیازمند گام‌های انقلابی در مساعدت و کمک جدی به ویژه در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تأمین مواد اولیه اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با امضاهای طلایی وزیر اقتصاد در سفر به استان اردبیل، بسیاری از موانع و مشکلات از پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و نشست‌های مشترک و بازدیدها را در این سفر یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم در کنار اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور، راهکارهای مناسب در همراهی بیشتر بانک‌ها با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فراهم آید.

کد خبر: ۱۵۵٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha