۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
اعلام شرایط اظهار نامه‌های مالیاتی استان سمنان/ آخر خرداد ماه فرصت نهایی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اعلام شرایط اظهار نامه‌های مالیاتی استان سمنان/ آخر خرداد ماه فرصت نهایی

سمنان- انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان درباره شرایط اظهار نامه‌های مالیاتی استان، گفت: آخر خردادماه مهلت واپسین اظهار نامه‌های مالیاتی محسوب می‌شود.

جواد انوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره اظهار نامه‌های مالیاتی بیان کرد: صاحبیان مشاغل تا پایان خرداد ماه اظهار نامه مالیاتی خود را تسلیم کنند و در صورتی که این کار را صورت ندهند از معافیت ۳۶ میلیون تومانی برخوردار نمی‌شوند و برخی جرایم نیز به انان تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سابقاً برای تسلیم اظهار نامه به صورت فیزیکی می بایست به ادارات امور مالیاتی مراجعه می‌کردند ولی اخیرا با تدابیری که اندیشیده شده مردم می‌توانند با ورود به درگاه سازمان امور مالیاتی اظهار نامه‌های خود را ارائه کنند، افزود: این اقدام با هدف کاهش مراجعات و راحتی مودیان صورت گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد: سازمان امور مالیاتی با تبصره ماده ۱۰۰ مالیات مستقیم می‌تواند هر سال بنا به مقتضیات و هماهنگی با مراجع قانونی می‌تواند مالیات را مقطوع بگیرد که امسال این اتفاق رخ داده است البته از سوی دیگر اقدام خوبی که صورت گرفته آن است که سقف فروش کالا و خدمات تا ۴۸ میلیارد تومان افزایش داد که سابقاً تا ۱۴ برابر شامل ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

انوری افزود: به عبارت دیگر کسانی که بالای سقف ۴۸ میلیارد تومان هستند بدون اظهار نامه مالیاتی می‌توانند وارد سامانه مالیاتی شده و اقدامات خود را صورت دهند ضمناً ضریب فعالیت کسانی که از مالیات مقطوع استفاده می‌کنند را ۵۰ درصد کاهش دادیم تا به مودیان مالیاتی کمک شود.

وی درباره دیگر روش‌ها نیز توضیح داد: روش دیگر این است که مودی می تواند خودش اظهار نامه ارائه می کند و در نتیجه اسناد و مدارک و حتی دستگاه پوز را ارائه می‌کند تا رسیدگی شود اما در اینجا تراکنش‌ها را نیز کنار گذاشته‌ایم و فقط پوز را لحاظ می‌کنیم تا مودیان به صورت شفاف همه چیز را در سامانه بررسی و اگر حتی مشکلی باشد می‌تواند اظهار نامه را به صورت کامل ارائه کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه در مواردی مانند بنگاه‌های اتومبیل املاک که بخشی از واریزی‌هایشان فاقد ماهیت فروش است می‌توانند خودشان اظهار نامه ارائه کنند، تاکید کرد: کسانی که مالیات ۱۴۰۰ خودشان را هنوز قطعی نکرده‌اند از این تبصره‌ها نمی‌توانند استفاده کنند.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha