۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
تمامی مطالبات شرکت‌های تولیدکننده واکسن تا پایان مردادماه پرداخت می‌شود
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تمامی مطالبات شرکت‌های تولیدکننده واکسن تا پایان مردادماه پرداخت می‌شود

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از پیگیری پرداخت طلب واکسن‌سازان از رئیس جمهور در نشست اخیر ستاد مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری در مورد آخرین وضعیت تولید و توزیع واکسن کرونا در کشور و همچنین طلب واکسن سازان از دولت، گفت: در حال حاضر چندین میلیون دوز واکسن کرونای تولید داخل داریم که به آن نیازی نداریم به گونه ای که حتی رئیس جمهور تاکید کرد که می توان آن را به کشورهای دوست و همچنین کشورهایی که نیاز دارند اهدا کرد البته وزیر بهداشت بیان کرد که به دلیل فروکش کردن بیماری متقاضی برای خرید وجود ندارد.

وی از پیگیری پرداخت طلب واکسن‌سازان از رئیس جمهور در نشست اخیر ستاد مبارزه با کرونا خبر داد و افزود: رئیس جمهور دستور داد که در نشستی از تلاش ها و زحمات شرکت های تولیدکننده واکسن قدردانی و مشکل طلبشان حل شود که این نشست برگزار شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده ۵ هزار میلیارد تومان و هلال احمر هم ۳۰۰ میلیاردتومان تومان طلب دارند و در نهایت مقرر شد ۵۰ درصد طلب واکسن‌سازان تا آخر خردادماه و ۵۰ درصد هم تا آخرمرداد ماه تصفیه شود.

شهریاری یادآور شد: دولت موظف است پول تمام واکسن‌هایی که در گذشته با درخواست وزارت بهداشت تولید شده را پرداخت کند اما اگر شرکتی بدون عقد قرارداد واکسن تولید کرده باشد دولت تعهدی برای پرداخت ندارد؛ امیدواریم وعده دولت برای پرداخت طلب واکسن سازان تحقق پیدا کند و به طور قطع نتیجه این موضوع را به رئیس جمهور منعکس خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha