۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
۸۵ ایده در پارک علم و فناوری ایلام به مرحله تجاری سازی رسید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۸۵ ایده در پارک علم و فناوری ایلام به مرحله تجاری سازی رسید

ایلام- مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به اینکه ۸۵ ایده در پارک علم و فناوری ایلام به مرحله تجاری سازی رسیده است، گفت: ظرفیت های بومی زیادی در این استان برای تولید ثروت وجود دارد.

سارا میری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پارک علم و فناوری در سال ۹۲ به صورت غیررسمی شروع به فعالیت کرد و در سال ۹۴ به صورت رسمی مجوز موافقت اصولی خود را از گسترش آموزش عالی وزارت علوم اخذ کرده است.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان ایلام در سال ۱۴۰۱ تاکنون برای ارتقای سطح فناوری شرکت‌های دانش بنیان قدم‌های بسیار مثبتی برداشته شده است.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام گفت: در حال حاضر واحدهای فناورانه مستقر در پارک علم و فناوری حدود ۸۴ واحد و کل هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد ۶۷ مرکز است.

میری با اشاره به اینکه ۲۳ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری مستقر هستند، افزود: تعداد محصولات فناورانه واحدهای مستقر در پارک تعداد ۳۸ محصول است.

وی تصریح کرد اهداف اصلی پارک‌های علم و فناوری ایجاد توسعه کسب و کارهای نوآورانه، فناورانه و حمایت از نخبگان استان و همچنین کمک به رونق اقتصادی محلی مبتنی بر دانش و فناوری‌های پیچیده است.

استانداردسازی محصولات برای تجاری سازی
میری افزود: در حال حاضر ۱۵۲ ایده پرداز در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام فعالیت دارند که از سال ۹۴ این ایده پردازها را زیرپوشش حمایت‌های مادی و معنوی خود قرار داده‌ایم.

وی گفت: تاکنون ۸۵ ایده در پاک علم و فناوری ایلام به مرحله تجاری سازی رسیده است.

۸۵ ایده در پارک علم و فناوری ایلام به مرحله تجاری سازی رسید

وی ادامه داد: در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام فعالیت مختلفی از جمله ارائه خدمات مشاوره‌ای به صورت رایگان، ثبت اختراع داخلی و بین المللی، برگزاری جلسات دفاع از طرح‌های نوآور، صدور مجوز فناوری، ارزیابی‌های فصلی و سالانه واحدهای برتر استانی و ملی، اقدام برای استانداردسازی محصولات انجام می‌شود.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام اضافه کرد: با استانداردسازی محصولات برای تجاری سازی محصول دچار مشکل نخواهیم شد که نمونه آن ۲۳ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان است.

تولید ایده و محصول برای رفع مشکلات استان ایلام
میری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بومی زیادی در استان ایلام برای تولید ثروت وجود دارد، افزود: به دلایل متعددی از جمله عدم حمایت مسئولان باعث شده کارآفرینان استان از این ظرفیت‌ها کمتر استفاده کنند.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام عنوان کرد: پارک‌های علم و فناوری امروزه در کشور توسعه پیدا کرده‌اند، مراکزی که به وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شوند و هدف اصلی آن نیز تولید ثروت در جامعه با استفاده از فناوری‌های نوین است.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان محور کار آنها بیشتر مسائل علمی است، یعنی بیشتر ایجاد محصولاتی دانش بنیان هستند که بتوانند در رفع مشکلات موضوعات کشور یک سری فعالیت‌ها انجام دهند.

میری اضافه کرد: به عنوان مشکل گرد و غبار در استان یا مشکل آب که وجود دارد، شرکت دانش ینیان در این حوزه به مسائل روز رسیدگی و برای رفع همان مشکلات یک سری ایده‌ها و محصولات تولید می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha