۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱
دولت خرید مرغ مازاد مرغداران را تضمین کرده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت خرید مرغ مازاد مرغداران را تضمین کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اتحادیه‌های مرغداران اعلام کرده‌اند قیمت گوشت مرغ باید حدود ۶۰ هزار تومان تعیین شود، دولت برای اطمینان به مرغداران خرید محصول نهایی آنها را تضمین کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص برنامه‌های حمایتی دولت از مرغداران به منظور تداوم تولید، گفت: حوزه تولید گوشت مرغ در مقایسه با سایر بخش‌ها بیشترین تاثیر را از حذف ارز ترجیحی دریافت کرده است زیرا در گذشته حدود ۸۰ درصد از نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها با استفاده از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می‌شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۶ برابر شدن قیمت نهاده‌های دامی شرایط را برای تداوم تولید مرغداران دشوار کرده است و دولت باید سرمایه در گردش آنها را تامین کند، ادامه داد:وزیر جهاد کشاورزی دستورات لازم را ابلاغ کرده تا مرغداران بتوانند طی ۴۸ ساعت تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگرانی دیگر مرغداران قیمت محصول نهایی در بازار با توجه به افزایش هزینه تولید است، عنوان کرد: اتحادیه‌های مرغداران اعلام کرده‌اند که درصورت آزادسازی نرخ ارز قیمت گوشت مرغ باید حدود ۶۰ هزار تومان تعیین شود، دولت برای اطمینان به مرغداران خرید محصول نهایی آنها را تضمین کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از نگرانی مرغداران به حق بوده اما برخی از اقدامات از جمله معدوم سازی جوجه‌های یک روزه غیر اخلاقی است، تصریح کرد: دولت باید در زمینه حمایت از مرغداران در راستای تداوم تولید با قدرت اقدام کند، درحال حاضر اکثریت مرغداران اقدام به جوجه ریزی کرده‌اند.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدالکریم IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      10 0
      لطفا امار خرید مرغ توسط دولت در استان های مختلف را اعلان کنید با کلی گویی مشکل حل نمیشود
    • بلال خان IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      9 0
      به هیچ عنوان گوشت بی کیفیت مرغ نمیخریم
    • سجاد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      4 0
      من کشتارگاه کار می‌کردم اینا که میگن دولت خرید میکنه یعنی مردم رو مجبور به گران خریدن میکنن چون دولت وقتی بخره تو روزهای پیک مثه عید و ماه رمضان همینو باقیمت های نجومی به مردم میفروشه
    • Zal IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      ما بر خودمان حرام کردیم مرغ کارخانه ای را