۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
اعتراض سهامداران «لکما» به مجمع عمومی کشیده شد

اعتراض سهامداران «لکما» به مجمع عمومی کشیده شد

نماد لکما که به تازگی ۳ هکتار از اراضی منقطع ویژه اقتصادی شیراز را فروخته در گزارش ۱۲ ماهه بیش از ۶ تومان زیان ساخته و بسیاری از سهامداران نسبت به عملکرد این شرکت ناراضی هستند.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تجهیزات مخابراتی وابسته به شرکت مخابرات روز سه شنبه ۱۷ خرداد مجمع عمومی فوالعاده نوبت دوم برگزار می کند. این مساله به این دلیل اتفاق افتاد که دو هفته پیش تنها ۷ درصد از سهامداران این شرکت در مجمع عمومی شرکت کردند و جلسه بی نتیجه باقی ماند.

لکما در ۱۲ ماهه گذشته به ازای هر سهم بیش از ۶ تومان زیان ساخته است و با وجود اینکه به تازگی ۳۰۰۰ متر از زمین های خود در منطقه ویژه اقتصادی شیراز را به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد تومان فروخته بازهم نتوانسته از زیان خارج شود.

ارزش سهام این نماد هم اکنون با نرخ سال ۹۸ معامله می شود و بسیاری از سهامداران این شرکت تنها راه نجات خود برای خروج از زیان را واگذاری تودلی های ایران خودرو می دانند، زیرا این شرکت یکی از سهامداران عمده ای ایرانخودرو فارس است و اگر این شرکت نتواند در مقطع کنونی که تجهیزات الکترونیکی از خارج واردات نمی شود از زیان خارج شود در صورت حذف تحریم ها به طور قطع نمی تواند در بازار داخلی هم رقابت چندانی داشته باشد، به همین دلیل باید بخشی از دارایی های خود را واگذار کند.

شاید یکی از دلایل عدم حضور سهامداران عمده در مجمع عمومی تصمیمات غیرکارشناسی و ضعف عملکرد سهام این شرکت بوده که هنوز نتوانسته به ارزش مورد نظر خود برسد. چرا که این شرکت دارایی های زیادی دارد و محاسبه تجدید ارزیابی مجدد می تواند شرایط را برای سهامداران این شرکت کمی مهیا کند.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha