۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
میزان تسهیلات خرید نهاده های صنعت دام وطیور در مازندران اعلام شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

میزان تسهیلات خرید نهاده های صنعت دام وطیور در مازندران اعلام شد

ساری- نگهدار، معاون اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران میزان تسهیلات به مرغداران و دامداران برای تامین سرمایه درگردش و خرید نهاده های مورد نیاز را اعلام کرد.

حسین نگهدار در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به طرح تامین سرمایه درگردش مرغداران و دامداران اظهار داشت: طبق شیوه نامه ارسال شده در صنعت طیور و به ازای هر قطعه مرغ گوشتی ۷۱ هزار تومان و برای واحدهای زیر ۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی باسود ۱۰ درصد،۳۰ تا ۵۰ هزار قطعه با سود ۱۲ درصد و ۵۰ تا ۱۰۰ هزار قطعه با سود ۱۵ درصد و واحدهای بالای ۱۰۰ هزار قطعه با سود ۱۸ درصد سرمایه درگردش مورد نیاز تامین می شود.

وی با عنوان اینکه برای دامداری سنتی و روستایی تسهیلات با سود بانکی ۱۰ درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با اهدای دامدار کارت ارائه می شود، از دامداران خواست از ۱۱۶ مرکز نسبت به تهیه نهاده ها اقدام کنند و ادامه داد: برای دامداری های صنعتی دارای ظرفیت ۵۰۰ راس تسهیلات با سود بانکی ۱۸ درصد از منابع داخلی بانک ها تامین می شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوه نامه ابلاغ شده مرغداران و دامداران به بانک عامل برای تسهیلات معرفی می شوند و دامدارانی که مدارک را به بانک ارائه دهند ظرف یک هفته می توانند تسهیلات را دریافت کنند.

نگهدار گفت: با توجه به اینکه تسهیلات بانکی از طریق سامانه بازارگاه واریز می شود، مرغداران باید از طریق سامانه بازارگاه نهاده خریداری کنند ولی دامداران می توانند نهادهای مورد نیاز را از مراکز عرضه تامین و خریداری کنند.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha