۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
فصل برداشت گیاهان کیمیای خراسان جنوبی| ۶۰ تن آنغوزه تولید می شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

فصل برداشت گیاهان کیمیای خراسان جنوبی| ۶۰ تن آنغوزه تولید می شود

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برداشت گیاهان دارویی در طرح‌های ویژه آغاز شده و تا تابستان ادامه دارد، گفت: سالانه ۶۰ تن آنغوزه در خراسان جنوبی برداشت می شود.

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برداشت و بهره‌برداری از گیاهان دارویی در طرح‌های ویژه بهره برداری ما از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ما نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رویشگاه های دارویی و صنعتی ما در استان ۲۵۰ هکتار است، بیان کرد: برای ۱۰۰ هکتار از این رویشگاه ها نیز طرح تهیه شده است تا مورد استفاده قرار گیرد.

نصرآبادی ادامه داد: در طرح های ویژه بهره برداری گیاهانی چون آنغوزه، آویشن، بومادران، زیره، کتیرا و... کشت می شود که در این بین آنغوزه و آویشن بهره و سود اقتصادی خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه آنغوزه تولید شده در خراسان جنوبی را صادر و آویشن مورد بهره برداری در داخل قرار می گیرد، گفت: به طور متوسط سالیانه در خراسان جنوبی بین ۵۰ تا ۶۰ تن آنغوزه از سطح زیر کشت این گیاه دارویی در خراسان جنوبی برداشت می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهارکرد: یگان‌های گشت ما به صورت مرتب از اراضی منابع طبیعی بازدید و مراقبت می کند و شهروندان هرگونه برداشت غیر مجاز از گیاهان دارویی و تعدی به اراضی منابع طبیعی را می توانند به شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

نصرآبادی یادآور شد: البته ما طرحهای ویژه بهره‌برداری گیاهان دارویی خود را به مزایده می‌گذاریم که مجری طرحی که در این مزایده‌ها موفق شود، کار را برعهده می‌گیرد و وجود خود مجری مانع برداشت خودسرانه و غیر اصولی می شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha