۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
قُرق‌شکنی زیرپوستی سالن‌های ورزشی/ ۳۰۰ هزار تومان برای هر جلسه
بازار از استان تهران گزارش می‌دهد؛

قُرق‌شکنی زیرپوستی سالن‌های ورزشی/ ۳۰۰ هزار تومان برای هر جلسه

تهران- تعطیلی سالن‌های ورزشی یکی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بود، اما این مصوبه توسط برخی از سالن‌داران جدی گرفته نشد و زیرپوستی به شکستن قُرق و دریافت هزینه‌های چند برابری از مشتریان پرداختند.

خبرگزاری بازار، درحالی‌که بیش از دو ماه از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، اصناف استان تهران با رعایت آنچه «پروتکل‌های بهداشتی» نام‌گذاری شده است، در حال باز کردن مغازه‌ها و فروشگاه‌های خود هستند.

روند بازگشایی اصناف از ابتدای اردیبهشت‌ماه و در حالی رقم خورد، که قسمت‌های سرپوشیده بازار تهران و دیگر بازارچه‌های مسقف نیز با اندکی تأخیر آغاز شد، اما همچنان اصنافی که پرخطر قلمداد می‌شوند، مانند رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و ... اجازه فعالیت ندارند.

نتایج نظرسنجی مجازی سازمان ورزش شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه این شهر که از طریق پرسشنامه الکترونیکی انجام شد و ۶۳.۵ درصد شرکت‌کنندگان آن را بانوان تشکیل می‌دادند، گویای آن است، که با تعطیل شدن باشگاه‌ها و فعالیت‌های عمومی ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا، ۸۱ درصد از شهروندان ورزش را با خود به خانه آورده و تمرینات خانگی انجام می‌دهند و وزن ۲۹ درصد آن‌ها در ایام قرنطینه کاهش‌یافته است.

هر یک ساعت و ربع ۳۰۰ هزار تومان

اما هستند، شهروندانی که ترجیح دادند، راه‌های دیگری را برای ورزش در ایام قرنطینه انتخاب کنند، چراکه ممنوعیت فعالیت سالن‌های ورزشی سبب شده تا برخی از اصناف پرخطر به‌طور زیرپوستی فعالیت خود را شروع کنند، که یکی از این اصناف سالن‌های ورزشی و بدن‌سازی است، قضیه از آنجایی شروع شد، که بسیاری از این باشگاه‌های ورزشی به‌سرعت و تنها پس از گذشت یک هفته از ممنوعیت فعالیت فضای مجازی را برای تبلیغات و جذب مشتری انتخاب کردند.

کافی است، به فضای مجازی و سایت‌های تبلیغاتی سری بزنید، تا ببینید، حضور در باشگاه‌ها حتی در شرایط کرونا نیز منعی ندارد، اما قیمت‌ها متفاوت است، مالک یکی از باشگاه‌های خصوصی بدن‌سازی که در غرب تهران فعال است، که با خبرنگار بازار که خود را مشتری معرفی کرده بود، در مورد هزینه هر سانس گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: برای هر سانس تا ۱۰ نفر مبلغ سه میلیون تومان برای هر یک ساعت و ربع دریافت می‌شود.

کافی است، به فضای مجازی و سایت‌های تبلیغاتی سری بزنید، تا ببینید، حضور در باشگاه‌ها حتی در شرایط کرونا نیز منعی ندارد، اما قیمت‌ها متفاوت است

وی افزود: اگر بیش از ۱۰ نفر شوید، قیمت‌ها تخفیف می‌خورد و تا ۲۰ نفر برای هر سانس پنج میلیون تومان می‌گیریم.

این باشگاه‌دار در مورد ممانعت احتمالی اماکن و منع باز بودن باشگاه این‌گونه توضیح داد: نگران نباشید، برای این مسائل فکر شده است، یک ربع مانده به آغاز سانس تا یک ربع بعد از آغاز همکار ما مقابل درب ورودی می‌ایستد و نفرات موردنظر را تک‌به‌تک وارد سالن کرده و سپس درب را می‌بندیم، از بیرون هم دید ندارد و مشکلی نیست.

این باشگاه‌دار گفت: برنامه نیز توسط مربی به شما برای همان جلسه تمرین داده می‌شود و اگر بخواهید هشت جلسه ماهانه را یکجا کرایه کنید حدود ۳۰ درصد تخفیف لحاظ می‌شود.

دریافت هزینه ۶ برابری برای ورزش در سالن‌های دربسته

این قیمت‌ها در حالی به ورزشکاران ارائه می‌شود، که یکی از ورزشکاران همان منطقه در شهریار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پیش‌ازاین برای هشت جلسه تمرین در ماه ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کردیم و حالا مجبوریم، شش برابر قیمت قبلی و حدود ماهی یک‌میلیون و ۸۰۰ تومان برای ورزش بدهیم.

وی گفت: مسئولان باشگاه علت افزایش قیمت‌ها را ضدعفونی کل دستگاه‌ها و باشگاه اعلام کرده‌اند و همچنین گفته‌اند، این سانس‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تعداد نفرات کمتری فعالیت می‌کند و کمتر از این مبلغ صرفی ندارد.

این ورزشکار در پاسخ به این سؤال خبرنگار بازار که « چرا در این ایام و با توجه به خطر ابتلا به ویروس کرونا بازهم خطر کرده و با پرداخت هزینه بیشتری به باشگاه می‌آیید؟ » گفت: چاره دیگری نداریم، چراکه برای این بدن حدود سه سال است، زحمت‌کشیده‌ام و اگر رها شود، بدن افت می‌کند و تا بخواهم مانند قبل شوم باید مدت‌ها زحمت بکشد.

وی که « امیرعلی» نام داشت، افزود: در این موارد اصطلاحاً بدن خودش را می‌اندازد، در منزل نیز امکانات ورزشی که در باشگاه‌ها است، را نداریم و از طرفی با برنامه ورزش می‌کنیم و چاره‌ای جز حضور در باشگاه‌ها برایمان نمانده است.

مهروموم ۱۵ سالن ورزشی متخلف در استان تهران

مدیرکل ورزش و جوانان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار از برخورد شدید با سالن‌های ورزشی متخلف خبر داد و در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سالن‌های ورزشی حق فعالیت ندارند و این ممنوعیت فعالیت تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

رضا گل محمدی ادامه داد: اما برخی از سالن داران ورزشی بی‌توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز سلامت شهروندان اقدام به فعالیت‌های پنهانی کردند، که پس از اطلاع از این امر این سالن‌ها توسط پلیس اماکن عمومی پلمب شدند.

طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سالن‌های ورزشی حق فعالیت ندارند و این ممنوعیت فعالیت تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت

وی تعداد سالن‌های ورزشی پلمب شده را حدود ۱۵ سالن دانست و گفت: می‌دانیم، که تعطیلی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی خسارات زیادی به فعالان بخش خصوصی وارد کرده است، اما سلامت مردم و ورزشکاران و نیز خود باشگاه‌داران بیش از کسب درآمد اهمیت دارد و همه باید به مصوبات ستاد مقابله با کرونا عامل باشیم و قطعاً تخلف از قوانین برخوردهایی را به همراه دارد.

فعالیت‌های زیرپوستی ورزشی در سایه نبود نظارت‌های لازم در حالی به‌سلامت شهروندان آسیب می‌زند، که اغلب قریب به‌اتفاق باشگاه‌داران به قانون تمکین کرده و اکنون با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه هستند.

کد خبر: ۱۵٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha