۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
۲۰ مگاوات برق در اصفهان توسط نیروگاه‌های خورشیدی تامین می‌شود
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان:

۲۰ مگاوات برق در اصفهان توسط نیروگاه‌های خورشیدی تامین می‌شود

اصفهان- ثقفی، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت:۸۰ مگاوات برق کشور از طریق نیروگاه های خورشیدی پشت بامی تولید می شود که سهم استان اصفهان ۲۰ مگاوات است.

مهدی ثقفی در گفت و گو با بازار اظهار داشت: استان اصفهان جزو استان های پیشرو در زمینه نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس است و از این نظر رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص سهم اصفهان در تولید برق کشور افزود: در حال حاضر اصفهان ۲۰ مگاوات از تولید برق را به این صورت در اختیار دارد و به تعبیری دیگر یک چهارم نیروگاه های پشت بامی کشور در استان اصفهان است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این موضوع می تواند درآمد پایداری را برای شهروندان اصفهانی به ارمغان بیاورد گفت: هر شهروند اصفهانی که مالک باشد یا بتواند اجازه محضری برای استفاده از پشت بام آپارتمانش از مابقی اعضای ساختمان بگیرد می تواند با نصب این نیروگاه های خورشیدی درآمد کسب کند.

وی حداقل درآمد از این نیروگاه ها را یک و نیم میلیون از طریق مازاد تولید برق از این طریق دانست و تصریح کرد: شهروندان می توانند علاوه بر نیاز برق خودشان مازاد آن را نیز به اداره برق بفروشند و از این طریق طی چند سال سرمایه ای که برای نصب این پنل ها صرف کرده اند را برگردانند.

ثقفی افزود: این میزان درآمد حداقلی است اما با توجه به اینکه ممکن است هر فرد بیش از حداقل میزان نیروگاه ها در پشت بامش نصب کند بیشتر هم می تواند درآمدزایی کرده و از این طریق به درآمد پایدار برسد.

تجهیز ۱۴۰۰ ساختمان در اصفهان به پنل های خورشیدی
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان در رابطه با میزان سرمایه اولیه برای نصب نیروگاه ۵ کیلوواتی بر روی پشت بام را معادل ۹۰ میلیون تومان دانست و تصریح کرد: برای ایجاد یک مزرعه خورشیدی کوچک روی پشت بام منزل یا کارگاه یا هر جای دیگری این میزان سرمایه اولیه نیاز است اما با توجه به اینکه فروش برق بر اساس نرخ ارز، ضریب آن تعیین می شود، معمولاً در کمتر از چهار سال سرمایه اولیه این نیروگاه‌ها به افراد بازگشته و پس از آن سوددهی خواهد داشت.

وی گفت: تاکنون هزار و ۴۰۰ ساختمان در استان اصفهان به این پنل های خورشیدی مجهز شده اند و اصفهان از این لحاظ پیشرو بوده است .

کد خبر: ۱۵۲٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha