۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
گلابگیری در شهر ییلاقی «کامو» از توابع کاشان
فیلم استان‌ها؛

گلابگیری در شهر ییلاقی «کامو» از توابع کاشان

اصفهان -شهرهای مختلف کاشان در اردیبهشت ماه میزبان گردشگران برای مراسم گلابگیری است، این روزها در سفر به «کامو» در اکثر منازل دیگ‌های بزرگی را مشاهده می کنید که کنار هم برای گلابگیری صف کشیده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، فصل گلابگیری در ایران از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد؛ اگر در اردیبهشت ماه به کاشان سفر کنید، بسته به زمان رسیدن گلها، هر هفته یا هر روز شاهد گلابگیری در یکی از شهرهای کاشان خواهید بود.

گلاب کاشان هر ساله علاوه بر استفاده در داخل کشور، درآمدزایی و ارزآوری خوبی نیز از طریق صادرات به کشورهای همسایه و جهان دارد و در شستشوی کعبه نیز هر ساله از این گلاب استفاده می شود.

«کامو» در شهرستان کاشان، شهری با آب و هوای سرد و ییلاقی است که در دامنه رشته کوه‌های کرکس قرار دارد؛ اکثر زمین‌های زیر سطح کشت در این منطقه بخاطر شرایط آب و هوایی به پرورش گل محمدی اختصاص یافته است و یکی از شهرهای اصلی تهیه گلاب کاشان است.

این روزها در سفر به «کامو» در اکثر منازل دیگ‌های بزرگی را مشاهده می کنید که کنار هم برای گلابگیری صف کشیده اند و نشان می دهد این صنعت اشتغالزایی خوبی برای مردم ای نمنطقه نیز در پی داشته است.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha