۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
سرانه هزینه‌های سلامت برای هر ایرانی ۲۲ میلیون تومان است

سرانه هزینه‌های سلامت برای هر ایرانی ۲۲ میلیون تومان است

معاون بیمه سازمان بیمه سلامت گفت: با پوشش بیمه سلامت همگانی بیش از ۹۵ درصد هزینه‌های سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، مهدی رضایی افزود: میانگین هزینه‌های سلامت در سال را ۵۰ درصد دولت و بیمه و ۵۰ درصد را مردم پرداخت می‌کنند و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری که به تازگی بیمه همگانی رایگان شدند، تاکنون امکان بهره مندی از این ۵۰ درصد حمایت بیمه‌ای و دولتی را نداشتند که مبلغی حدود ۱۱ میلیون تومان در سال برآورد می‌شود.

معاون بیمه سازمان بیمه سلامت افزود: سرانه هزینه‌های سلامت برای هر ایرانی ۲۲ میلیون تومان است و در سه دهک پایین جامعه پیش از اجرای بیمه سلامت همگانی امکان استفاده از خدمات سلامت برای این افراد ممکن نبود و بیشتر این افراد از گرفتن خدمت انصراف می‌دادند یا مجبور بودند از هزینه‌های خورد و خوراک و با قرض هزینه‌های سلامت خود را تأمین می‌کردند.

مهدی رضایی تاکید کرد: با بیمه سلامت همگانی در بخش دولتی تا ۹۰ درصد در بخش سرپایی تا ۷۰ درصد امکان استفاده از خدمات درمانی برای این افراد فراهم شده است.

معاون بیمه سلامت با بیان این که برای تحقق بخشی به خدمات درمانی طی هفته‌های آینده خدمات بیمه‌ای برای این گروه توسعه می‌یابد، افزود: افرادی که خودشان متقاضی دریافت بیمه همگانی می‌شوند هم در ۱۴ روز آزمون وسع می‌شوند و پس از بررسی مشمول این بیمه همگانی قرار می‌گیرند.

مهدی رضاییخاطرنشان کرد: اگر هزینه‌های خوراکی را از درآمد خانوار حذف کنیم هزینه‌های سلامت درصد بالایی از سبد درآمدی خانوارها را دربر می‌گیرد و عمده دهک‌های پایین جامعه به علت این هزینه‌ها دچار فقر شدند و این بیمه همگانی با هدف رفع این موضوع اجرایی شده است.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha