۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸
منطقی شدن قیمت خودرو در بازار با واردات
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

منطقی شدن قیمت خودرو در بازار با واردات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با مصوبه مجلس مبنی بر ضرورت واردات خودرو، عرضه به بازار افزایش می‌یابد و قیمت‌ها منطقی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی با اشاره به تلاش مجلس برای واردات خودرو، افزود: کمیسیون صنایع و معادن و کمیته‌های آن، طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ جلسه با موضوع مدیریت بازار خودرو و با حضور خودروسازان، قطعه‌سازان، نمایندگان بخش خصوصی و دولت برگزار کرد و از آنجا که این کمیسیون صورت مسئله را به خوبی شناخته بود، واردات مدیریت شده را به عنوان نسخه شفابخش ساماندهی بازار خودرو در زمان کنونی تصویب کرد.

عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: این کمیسیون در بازدیدها و جلسات خود به این نتیجه رسید که صرف نظر از کیفیت نامناسب خودروهای داخلی، ظرفیت تولید خودروسازان نیز محدود است و تیراژ تولید آن‌ها نمی‌تواند تقاضای بازار را رفع کند بنابراین در شرایطی که تولیدات داخلی امکان پاسخگویی به نیاز بازار را ندارند، واردات مدیریت شده به عنوان شاه بیت ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسید.

وی ادامه داد: هرچند طی دو سال گذشته یک سرپرست و دو وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئول ساماندهی این حوزه بودند، اما برنامه‌ها و اصرار آن‌ها استفاده از ظرفیت داخل و رشد تیراژ تولید بود حال آنکه واقعیت‌های میدانی دلالت بر وضعیت دیگری داشت، زیرا زیرساخت خودروسازان در شرایط کنونی امکان رشد تیراژ تولید را به این شرکت‌ها نمی‌داد.

فیروزی افزود: یکی از اصلی‌ترین مصوبات مجلس یازدهم در حوزه خودرو اصلاح ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو بود این طرح مربوط به مجلس دهم بود، اما شورای نگهبان از آن ایراد گرفت و مجلس یازدهم، در این ماده واردات مدیریت شده خودرو را به تصویب رساند تا علاوه بر رفع ایراد شورای نگهبان به این مطالبه عمومی نیز پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون صنایع با ابراز خرسندی از همراهی دولت با مجلس در خروج ممنوعیت واردات خودرو از لیست ممنوعیت واردات کالاها، گفت: با واردات خودرو، گره صنعت خودرو باز می‌شود و اگر دولت در تصمیمات خود در صنعت خودرو، همانند موضوع واردات به نظر مجلس توجه کند، نه تنها به رشد کیفیت و کمّیت تولیدات داخل توجه خواهد شد بلکه قیمت خودرو نیز در بازار منطقی می‌شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha