۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
مهاجرت غیربومی ها تغییر کاربری مزارع در مازندران را افزایش داده است
معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران:

مهاجرت غیربومی ها تغییر کاربری مزارع در مازندران را افزایش داده است

ساری- هادیان، معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مسائل اقلیمی و اقتصادی سبب شده تا اشتیاق غیربومی بومی ها و خارجی ها برای کوچ به استان و تغییر کاربری مزارع افزایش یابد.

حجت الله هادیان در گفتگو با خبرنگار بازار جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی را وظیفه و رسالت مهم جهاد کشاورزی بیان کرد و افزود: در قالب گشت های حفاظت از اراضی، اقدامات مورد نیاز برای پیشگیری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر مسائل اجتماعی و اقتصادی و اقلیمی سبب شده تا حضور افراد غیربومی و یا خارجی به مناطق استان های شمالی از جمله مازندران رواج پیدا کرده است و با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده در بخش مسکن و املاک، ساخت و سازهای غیرمجاز در قالب تفکیک، قطعه بندی، دیوارکشی و غیره بیشتر شده است.

وی افزود: با توجه به اقلیم خاص غرب مازندران و نزدیکی به دریا، جنگل و جلگه، جاذبه زیادی برای افراد غیربومی دارد و تسهیل در دسترسی ها و افزایش بنگاه های معاملاتی تغییر کاربری را رواج بخشیده است.

هادیان تصریح کرد: این بنگاه ها و افراد اراضی کشاورزی خارج از بافت روستایی را معامله می کنند و با توجه به بعد مسافت و کمبود نیرو، سبب افزایش مشکلات فراروی می شود.

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران به قوانین مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه طبق قانون جرم تغییر کاربری اراضی جزو جرایم رده هفتم قلمداد می شود و این قوانین اثربخشی مبارزه با تغییر کاربری را کمتر کرده است.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha