۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
طرح بزرگ پکن برای راه اندازی اینترنت صنعتی و توسعه اقتصاد دیجیتال چین
وزارت فناوری اطلاعات چین خبر داد؛

طرح بزرگ پکن برای راه اندازی اینترنت صنعتی و توسعه اقتصاد دیجیتال چین

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین از تصمیم دولت این کشور برای توسعه زیرساخت های لازم برای «اینترنت صنعتی» خبر داد.

به گزارش بازار، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین از تصمیم دولت این کشور برای توسعه زیرساخت های لازم برای «اینترنت صنعتی» خبر داد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه با تاکید بر اهمیت این نوع از اینترنت که بر فناوری ارتباطات ماشین به ماشین (M۲M) استوار است، از طرح پکن برای توسعه اینترنت ۵G وایرلس شرکت ها و کارخانه های چینی خبر داده که گفته می شود می تواند نقش مهمی در صنعتی سازی و افزایش کیفیت و کمیت تولید و همچنین کاهش هزینه ها ایفا کند.

گفته می شود از این نوع اینترنت برای انتقال داده های بزرگ اطلاعاتی استفاده شده و در صورت راه اندازی کامل، گامی بزرگ در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در چین برداشته خواهد شد.

دولت چین در حال حاضر مشغول ساخت مراکز داده های حجیم اطلاعاتی در شهرهای چونگ کینگ، شاندونگ، ژجیانگ، لیائونینگ، جیانگسو و گوآنگ دونگ بوده که قرار است این مراکز به تمامی کارخانه ها و شرکت های صنعتی چینی متصل شوند.

دولت چین همچنین از این طرح با عنوان تحول دیجیتال در این کشور یاد کرده که قرار است در جریان اجرای آن، بیش از ۷۶ میلیون واحد صنعتی و تجاری این کشور به پلتفرم های ویژه اتصال به مراکز داده های اطلاعاتی یاد شده متصل شده که این شرکت ها بیش از ۴۰ صنعت کلیدی چین را در بر می گیرند.

بر این اساس قرار است پنج حوزه اصلی در صنعت انتقال داده های اطلاعاتی یعنی دریافت داده ها، سرعت انتقال داده، فضای ذخیره سازی اطلاعات، ظرفیت های محاسباتی و همچنین اپلیکیشن های هوشمند مورد ارتقا و بازنگری اساسی قرار گیرند.

این مراکز داده همچنین قرار است از طریق یک پنجره واحد، شرکت ها و کارخانه های چینی را به شبکه اینترنت بین المللی متصل کرده و از این طریق، امور تجاری داده محور شرکت های چینی را تا حد زیادی ارتقا دهد.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha