۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
وزارت جهاد شکر را با قیمت حمایتی به زنبورداران تحویل دهد
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:

وزارت جهاد شکر را با قیمت حمایتی به زنبورداران تحویل دهد

نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: عمده مشکل زنبورداران بیمه تأمین اجتماعی بوده که با توجه به سیاست‌های تأمین اجتماعی که اخیراً ابلاغ شد این اقشار زحمتکش باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

به گزارش بازار، سیدمسعود خاتمی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک عید سعید فطر و روز معلم و کارگر گفت: به منظور حمایت از جامعه زنبورداران و تولیدکنندگان عسل که بخشی از سهم تولید و اشتغال را در کشور دارند نکاتی را بیان می‌کنم؛ دولت می‌داند عسل و گرده‌افشانی زنبوران عسل یک محصول استراتژیک، مبدأیی، باغی و کشاورزی است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس ادامه داد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته با توجه به اهمیت گرده‌افشانی برای زنبوران فقط جهت نگهداری زنبورعسل طرح‌های حمایتی و یارانه‌ای در نظر گرفته‌اند اما در کشور ما این قشر زحمتکش مورد بی‌مهری قرار گرفته و با مشکلاتی مواجه هستند.

وی ادامه داد: عمده مشکل زنبورداران بیمه تأمین اجتماعی بوده که با توجه به سیاست‌های تأمین اجتماعی که اخیراً توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد این اقشار زحمتکش با سختی کار بالا باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

خاتمی اضافه کرد: مشکل دوم زنبورداران تأمین شکر به عنوان نهاده اصلی این صنعت است که متأسفانه با قیمت آزاد تهیه می‌کنند، اخیراً با حذف معافیت‌های مالیاتی شکر، قیمت این محصول مجدداً افزایش پیدا کرده است از این رو وزارت جهاد باید مانند سایر صنوف کشاورزی و تولیدکنندگان این نهاده را با قیمت حمایتی در اختیار زنبورداران قرار دهد. سال گذشته قول داد حمایت از این افراد را در اولویت قرار دهد.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha