۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
 تأمین انرژی به چالش اصلی صنایع بزرگ تبدیل شده است
عضو هیات رئیسه‌ اتاق ایران:

تأمین انرژی به چالش اصلی صنایع بزرگ تبدیل شده است

کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران، می‌گوید: تأمین انرژی در دو سه سال اخیر، به چالش مهم صنایع بزرگ تبدیل شده و هزینه‌های تولید آنها را بسیار بیشتر کرده است.

به گزارش بازار، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به اینکه در دو سه سال اخیر، موضوع تأمین انرژی، چالش اصلی صنایع بوده است، گفت: این چالش صنایع بزرگ و پرمصرف که عمدتاً صنایع پیشران محسوب می‌شوند را بیشتر تحت تأثیر قرار داده و عملاً تبعات این اتفاق، دامن‌گیر صنایع وابسته نیز شده است.

کیوان کاشفی در دیدار با عبدالرضا مصری، نایب‌رئیس مجلس، با بیان اینکه در پیک فصل گرما با قطع برق و پیک فصل سرما با محدودیت تأمین سوخت صنایع مواجه هستیم، افزود: اگرچه در فصول مختلف سوخت صنایع محدود می‌شود؛ اما حق ترانزیت کامل برای استفاده از همه ظرفیت از صنایع گرفته می‌شود.

رئیس اتاق کرمانشاه با انتقاد از اینکه گاهی صنایع در اولویت اعمال محدودیت‌های مصرف انرژی هستند، تأکید کرد: مجموع این موارد هزینه تمام‌شده تولید را بسیار بیشتر کرده است.

کاشفی اظهار کرد: در برخی موارد وقتی‌که صنایع قصد دارند به سمت ایجاد نیروگاه تخصصی برق بروند یا مازوت کافی برای فصل سرما ذخیره کنند بازهم با چالش مواجه‌اند، برای مثال در زمینه سوخت مازوت گاهی صنایع مجبورند مازوت مصرفی خود را با هزینه چند برابری از سایر استان‌ها تأمین کنند.

کاشفی در ادامه، به مسائل مطرح شده در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی با هدف محدودیت تولید و محدودیت مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: این محدودیت تعجب‌آور است؛ زیرا بخش عمده ارزآوری کشور آن‌هم در شرایط حساس کنونی از طریق پتروشیمی‌ها صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه پیگیری‌های متعددی برای کمک به حل مشکل انرژی صنایع و طرح موضوع در شورای گفت‌وگو انجام شده است، گفت: متأسفانه برخی از شرکت‌های خدمت‌رسان حوزه انرژی امکان اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو را ندارند.

رئیس اتاق کرمانشاه با تأکید بر اینکه باید فکری به حال تأمین انرژی صنایع، خصوصاً در استان‌های کمتر توسعه‌یافته شود، اظهار کرد: تمام صنایع کرمانشاه به‌اندازه یک واحد صنعتی برخی استان‌های توسعه‌یافته مصرف انرژی ندارند و از همین رو نباید نسخه واحدی برای همه صنایع در همه استان‌ها پیچیده شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha