۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
 فرآیند ثبت شرکت‌ها در اردبیل به کمتر از پنج روز کاهش یافته است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

فرآیند ثبت شرکت‌ها در اردبیل به کمتر از پنج روز کاهش یافته است

اردبیل- نژادمحمد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: در حال حاضر فرآیند ثبت شرکت‌ها در استان به کمتر از پنج تا سه روز کاهش یافته است.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در صدور استعلامات فرآیند کار به کمتر از پنج روز رسیده و تلاش ما بر این است تا همچنان این زمان را با یکپارچه‌سازی سیستم پاسخگویی به استعلامات کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: در کنار کاهش زمان استعلامات و کمک به تعجیل در صدور مجوزهای قانونی برای سرمایه‌گذاران تلاشمان بر این است تا فرآیندهای قانونی را کم کرده و قوانین مخل کسب و کار را نیز از بین ببریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از شناسایی قوانین و مقررات مخل تولید و سرمایه‌گذاری در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: در این زمینه بیش از ۲۰ مورد قوانین و مقررات مخل تولید در سطح استان شناسایی و به مسئولان کشور یادآوری شده تا نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را در کوتاهترین زمان انجام دهند.

نژادمحمد به فعالیت ستاد خدمات سرمایه‌گذاری استان و پنجره واحد صدور مجوزها اشاره کرد و افزود: امور اقتصادی و دارایی به زیرمجموعه‌های خود اعم از گمرک، مالیات، انبار تملیکی و سایر حوزه‌ها اختیار تام داده تا نسبت به حل بسیاری از مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان گام‌های مؤثری را بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است ۳۵ تفویض اختیار در این حوزه به دستگاه‌های استانی انجام شود که تلاش بر این است تا دامنه این تفویض اختیار بیش از سال‌های گذشته انجام شده و شرایط مطلوبی را شاهد باشیم.

نژادمحمد اضافه کرد: در چند ماه اخیر تلاش کردیم تا پروتال پنجره واحد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را فعال کنیم تا امکان ثبت اطلاعات و کاهش فرآیند مراجعه حضوری به انجام برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر فرآیند ثبت شرکت‌ها در استان اردبیل به کمتر از پنج تا سه روز کاهش یافته و در کنار آن سعی ما بر این است تا روند بهبود فضای کسب و کار را در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۴۶٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha