۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
رشد نرخ برنج هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد
در گفتگو با بازار؛

رشد نرخ برنج هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد

ساری- ادیبی، مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی کاهش فاصله قیمتی بین تولید و مصرف را از اهداف طرح کشاورزی قراردادی بیان کرد و گفت: رشد قیمت برنج هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد.

شایگان ادیبی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش قیمت برنج اظهار داشت: متاسفانه در اوج عرضه برنج و برداشت، شاهد قیمت پایینی هستیم و به تدریج که عرضه به بازار بیشتر می شود سازوکارهای بازار به گونه ای عمل می کنند که قیمت افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت مصرف کننده و تولیدکننده را اذیت می کند و سبب می شود قیمت هزینه های تولید در سال های بعدی نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: آسیب شناسی های صورت گرفته نشان می دهد که همواره فاصله های قیمتی وجود داشته و جهاد کشاورزی برای مقابله و مدیریت این فرایند، اجرای طرح قراردادی برنج را درپیش گرفته است.

ادیبی یادآور شد: یکی از اهداف کشاورزی قراردادی این است که فاصله قیمتی را بین تولیدکننده و مصرف کننده به حداقل برسانیم و بخشی از افزایش تولید را با حمایت های فنی و نهاده های کشاورزی محقق کنیم.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین سعی می شود ذخایر استراتژیک را افزایش دهیم تا در مواقع افزایش قیمت بتوانیم انواع ارقام را به بازار تزریق کنیم.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha