۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
زمان مناسب برای خرید بیت کوین! |رمز ارزها جایگزین سرمایه گذاری طلا شدند
کارشناسان در گفتگو با «بازار» پیش بینی کردند:

زمان مناسب برای خرید بیت کوین! |رمز ارزها جایگزین سرمایه گذاری طلا شدند

با آنکه قیمت بیت کوین در محدوده ۴۰ هزار دلاری در نوسان است اما برای ورود به ۴۳ و در نهایت ۵۰ هزار دلار خیز برداشته است که به گفته کارشناسان، هم اکنون موقعیتی مناسب برای خرید و سود آوری است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: دنیای سرمایه گذاری و درآمدزایی این روزهای بسیار آسان اما پیچیده و در عین حال حرفه ای شده است، شاید پول فیزیکی دیگر خیلی کاربرد آنچنانی ندارد که در بازارهایی چون مسکن، طلا و ... سرمایه گذاری شود، چرا که این نوع سرمایه گذاری از قرنها پیش نیز متداول بوده است. روشی سنتی و مستمر که از قدیم بوده و هست اما اکنون دنیای جوانان و نوجونان با دنیای فن آوری اطلاعات، عصر ارتباطات، اینترنت و توسعه ای تی و دیجیتال گره خورده است.

چنین ابزارهای مدرنی باعث شده اند تا با استفاده از آن امورات تسهیل و کارها تسریع شوند. آنگونه که هم اکنون درآمد زایی، اشتغال و کسب سود و سرمایه گذاری نیز بر بستر الکترونیک و اینترنت نشسته و از این طریق زمینه سرمایه گذاری ها در بازارهای مجازی با ظهور ارزهای دیجیتال فراهم شده است.

آنگونه که خیلی از جوانان و نوجوانان اگر پولی دارند و می خواهند با سرمایه گذاری از آن کسب سود کنند به این بازارهای نوپا مجازی روی آورده اند. به طور مثال بیت کوین و انواع رمز ارزها هم اکنون بازاری جذاب و سودآور برای آندسته از افراد حرفه ای و زیرک تبدیل شده است که خیلی ها در این بازار فعال هستند و با رصد بازار اقدام به داد و ستد در چنین بازار غیر فیزیکی می کنند.

بازاری که البته با نوسان همراه است اما زیر و زبر آن را باید به خوبی دانست و بدون علم وتکنیک نباید هیجانی به این بازار ورود کرد. زیرا فقط حرفه ای ها از این بازار گسترده منتفع می شوند. این درحالی است که باید شرایط مناسب برای خرید و فروش بیت کوین و انواع رمز ارزها را به خوبی دانست تا نه تنها مواظب سرمایه ها خود بود بلکه حداکثر استفاده لازم نیز از این بازار برده شود.

سناریو مارکت معامله این نوع رمز ارز بیانگر آن بوده که پس از شکسته شدن سطح مقاومت ۴۰ هزار دلاری قدم بعدی بیت کوین ۴۳ هزار دلار است و پس از آن بازار وارد فاز تصمیم گیری می شود که آیا می تواند رشد صعودی خود را ادامه دهد یا خیر. در این شرایط پیش بینی می شود مسیر ادامه حرکت برای رشد همچنان فراهم است و این احتمال وجود دارد که تامرز ۵۰ هزار دلار هم برسد

احتمال پیشروی بیت کوین تا ۴۳ هزار دلار!
امیرعبادی، کارشناس بازار رمز ارز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره وضعیت این بازار گفت: مشاهدات و بررسی ها از وضعیت بیت کوین در مارکت پیش رو نشان می دهد که این نوع ارز دیجیتال درهفته جاری با نوسان و البته شیبی رو به بالا مواجه خواهد بود و در صورت گذر از سطح مقاومتی ۴۰ و ۴۳ هزار دلار جا دارد که بیت کوین در مسیر رشد تا ۵۰ هزار دلار نیز پیشروی کند.

وی با بیان اینکه اولین سناریو مارکت معامله این نوع رمز ارز بیانگر آن بوده که پس از شکسته شدن سطح مقاومت ۴۰ هزار دلاری قدم بعدی بیت کوین ۴۳ هزار دلار است و پس از آن بازار وارد فاز تصمیم گیری می شود که آیا می تواند رشد صعودی خود را ادامه دهد یا خیر. گفت: پیش بینی می شود مسیر ادامه حرکت برای رشد همچنان فراهم است و این احتمال وجود دارد که بیت کوین همانطوری که گفته شد در هفته های پیش رو تا رسیدن به مرز ۵۰ هزار دلار پیشروی کند.

این کارشناس اقتصاد فضای مجازی اضافه کرد: در صورت پیشروی بیت کویت و شکسته شدن سقف ۵۰ هزار دلاری معلوم نیست شرایط بازار این نوع ارز دیجیتال چگونه رقم خورد چرا که در صورت تصمیم بازار برای صعودی شدن و عبور از مرز مقاومت ۵۰ هزار دلاری روند حرکت تا ۶۹ هزار دلار یعنی قیمت تاریخی نیز محتمل است که البته پس از ۵۰ هزار دلار ناحیه مقاومت ۶۵ هزار دلاری نیز پیش رو خواهد بود در چنین شرایطی باید دید که تصمیم بازار چه خواهد بود که آیا رشد صعودی ادامه دار باشد یا خیر.

چنانچه کسی بخواهد در شرایط کنونی نوسان گیری کند و اقدام به خرید نماید پس از رسیدن بیت کوین به ۴۳ هزار باید از بازار خارج شود و سپس با مواجه با رشد دوباره وارد بازار شود. تا قیمت به ۵۰ هزار دلار برسد، پس از رسیدن احتمالی بیت کوین به ۵۰ هزار دلار پیشنهاد خروج از مارکت داده می شود و اگر روند صعودی شود و مرز ۵۰ هزار دلار رد شود باز ورود به بازار توصیه می شود

شرایط سخت بازار برای تصمیم گیری
وی افزود چنانچه کسی بخواهد در شرایط کنونی نوسان گیری کند و اقدام به خرید نماید پس از رسیدن بیت کوین به ۴۳ هزار باید از بازار خارج شود و سپس با مواجه با رشد دوباره وارد بازار شود. تا قیمت به ۵۰ هزار دلار برسد پس از رسیدن احتمالی بیت کوین به ۵۰ هزار دلار پیشنهاد خروج از مارکت داده می شود و چنانچه روند صعودی شود و مرز ۵۰ هزار دلار رد شود باز خرید و ورود به بازار توصیه می شود.

عبادی به تاثیر گذاری ادامه جنگ روسیه و اوکراین بر روی سرمایه گذاری ارز دیجیتال اشاره کرد و افزود: البته این جنگ به نوعی و غیر مستقیم جنگ جهانی خاموش است، چرا که عده ای پشت روسیه و خیلی از کشورها هواخواه اوکراین هستند. وقتی این اتفاق می افتد سرمایه گذاران برای حفظ سرمایه های خود اقدام به تبدیل دارایی به رمز ارز می کنند و کمتر به سمت طلا می روند چرا که این روزها رمز ارزها جای سرمایه گذاری بر روی فلز طلا را گرفته اند.

وی افزود: مزیت بیت کوین این است که می توان سرمایه های خود را به راحتی در کیف پول جای داد و در هر کشوری به راحتی از آن استفاده کرد اما طلا این مزیت را ندارد و حفظ و نگهداری آن به دلیل فیزیکی بودن در شرایط بحرانی به نسبت سخت است.

بازار کشش تا ۵۰ هزار دلار را دارد، با گذر از محدوده قیمتی ۴۰، ۴۳ و ۴۵ هزار بعید نیست که رشد قیمت بیت کوین تا ۵۰ هزار دلار اتفاق نیفتد اما باید به این نکته مهم نیز توجه کرد که در صورت ریزش بازار کف محدوده قیمتی ۳۵ و حتی ۳۲ هزار دلار خواهد بود

رشد قیمت ها محتمل است، اما در صورت ریزش افت جهشی خواهد بود
امیر بیات، مدرس و تحلیلگر بازار ارزهای مجازی نیز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره وضعیت بازار رمز ارزها گفت: بازار فعلا در یک محدوده قیمتی خنثی قرار دارد اما می توان گفت رشد قیمت بیت کوین در روزهای آینده تا ۴۵ هزار محتمل است.

وی با بیان اینکه بازار کشش تا ۵۰ هزار دلار را دارد تصریح کرد: با گذر از محدوده قیمتی ۴۰، ۴۳ و ۴۵ هزار بعید نیست که رشد قیمت بیت کوین تا ۵۰ هزار دلار اتفاق نیفتد اما باید به این نکته مهم نیز توجه کرد که در صورت ریزش بازار کف محدوده قیمتی ۳۵ و حتی ۳۲ هزار دلار خواهد بود.

این کارشناس رمز ارز خاطر نشان کرد: اکنون فرصت خوبی برای سرمایه گذاران برای خرید خواهد بود اما خریدارانی باید وارد چنین بازاری شوند که علم، آگاهی و فنون بازار را به خوبی بدانند و در مواقع خاص بتوانند نوسان گیری کنند. این در حالی است که اگر ورق برگردد بازار سیری نزولی با شیب تند را خواهد داشت و بعید نیست تا کف کانال ۳۰ هزار دلار هم برسد.

بنا به این گزارش، بازارهای سرمایه گذاری در دنیا بخصوص بازارهای مجازی همیشه با نوسان همراه هستند، بنابراین سری افرادی باید در این بازارها فعالیت داشته باشند که اصول بازار و تکنیک لازم را به خوبی داشته باشند و از روی هیجان وارد چنین بازاری نشوند چرا که این گونه بازارها شرایط خاص خود را دارند و البته فعالان آن باید خبره باشند.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha