۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
مزارع دیم شهرستان خنج بر اثر خشکسالی از بین رفت
مدیر جهاد کشاورزی خنج:

مزارع دیم شهرستان خنج بر اثر خشکسالی از بین رفت

شیراز- مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: بر اثر خشکسالی تمام مزارع دیم این شهرستان از بین رفته است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی فارس، علی علی پور با اعلام اینکه عملیات برداشت گندم از حدود ۴ هزار هکتار از مزارع خنج شروع شده است، اظهار کرد: در سال زراعی جاری سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان خنج به زیر کشت گندم دیم رفته است.

وی با بیان اینکه امسال چهار هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی در خنج کشت شده است، تصریح کرد: به علت خشکسالی، در سال جاری حدود ۶۰۰ هکتار از مزارع آبی و تمام مزارع دیم این شهرستان از بین رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خنج با اشاره به نرخ تضمینی خرید گندم ابراز کرد: دولت قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ یازده هزار ۵۰۰ تومان تعیین کرده که از این میزان، مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان اصل قیمت تعیین شده و هزار تومان به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته شده است که بهاء گندم بلافاصله پس از تحویل پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: این شهرستان دارای دو مرکز خرید واقع در شهر خنج و روستای کورده است و با توجه به اینکه فروش گندم به دلالان تخلف و خروج بدون مجوز گندم ازشهرستان کنترل می‌شود از کشاورزان در خواست کرد با توجه به موارد فوق ،نسبت به تحویل گندم مازاد بر مصرفشان ،به مراکز خرید همکاری و مساعدت لازم با مجموعه ی شهرستان داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha