۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
۴۰ واحد تولیدی یزد محصولات خود را با درج قیمت تولیدکننده روانه بازار می کنند
رئیس صنعت معدن و تجارت یزد:

۴۰ واحد تولیدی یزد محصولات خود را با درج قیمت تولیدکننده روانه بازار می کنند

یزد- علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در حال حاضر ۴۰ واحد تولیدی در استان یزد، محصولات خود را با درج قیمت تولید کننده، روانه بازار عرضه می کنند.

محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها، از آذرماه سال گذشته با هدف شفاف سازی قیمت ها، حذف واسطه‌های غیر ضرور، بهره مندی قانونی هریک از عوامل تولید از سود مصوب قانونی و کاهش قیمت تمام شده کالاها آغاز و در حال اجرا است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ادامه داد: در اجرای این طرح سال گذشته و در چهار مرحله تاکنون ۴۰ گروه کالایی و ۵۴ محصول مشمول این طرح شده اند.

علمدار یزدی گفت: بیش از ۴۰ واحد تولیدی در استان یزد نیز تاکنون محصولات خود را با درج قیمت تولید کننده روانه بازار مصرف می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد افزود: بر اساس این طرح قیمت مصرف کننده در کالاهای مصرفی تا ۳۰ درصد و در کالاهای سرمایه‌ای تا ۲۰ درصد می‌تواند بیشتر از قیمت تولید کننده باشد.

وی با بیان اینکه درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده برروی کالا در مرحله پنجم صورت می گیرد، افزود: در مرحله پنجم این طرح که از ابتدای اردیبهشت ماه امسال عملیاتی خواهد شد، همه کالاهای تولیدی به استثناء اقلام دارویی و پزشکی، البسه و پوشاک، طلا و زیور آلات، انواع صنایع دستی، لوازم التحریر غیر بسته بندی، مصالح ساختمانی، محصولات فله‌ای کشاورزی، کالاهای صنفی، محصولات بورسی و کالاهای عرضه شده در بورس مشمول این طرح خواهند شد.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha