۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
لزوم گسترش جابجایی کالا از بنادر ایران به کشورهای شرق و شمال شرق
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد؛

لزوم گسترش جابجایی کالا از بنادر ایران به کشورهای شرق و شمال شرق

بندرعباس - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جابجایی کالا از بنادر ایران به مقصد کشورهای شرق، شمال شرق و حوزه قفقاز در حال شکل‌گیری و توسعه است.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی تاکید کرد: در بعد بین‌المللی، با توجه به‌ سفرهای ریاست جمهوری به کشورهای همسایه و پشتیبانی‌هایی که از سوی دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است، تردد کالا از بنادر ایران به مقصد کشورهای شرق، شمال شرق و حوزه قفقاز در حال شکل‌گیری و توسعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر وزیر حمل‌ و نقل کشور قطر به جزیره کیش، خاطر نشان کرد: با توجه به پیش‌بینی تقاضای حضور یک و نیم میلیون نفر گردشگر و مسافر برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی و امکانات محدود قطر، پشتیبانی این مسابقات در استان‌های هرمزگان، بوشهر و جزیره کیش مطرح شده است، که با سفر وزیر حمل و نقل قطر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

صفایی همچنین با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای سازمان در جزیره گردشگری قشم و نوسازی شناورهای مسافری و گردشگری در جزیره هرمز و جزایر پیرامونی، تاکید کرد: برای هر برنامه اجرایی، ردیف بودجه‌ای تعریف شده و هیچ تصمیم بدون عمل باقی نخواهد ماند و بلافاصله عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان در بندر گردشگری شهید حقانی در شهر بندرعباس، از رویکردهای جدید سرمایه‌گدازی و توسعه عمرانی در جاسک، سیریک و تیاب در شرق استان هرمزگان خبر داد و گفت: تحولات بندری و دریایی در شرق استان هرمزگان را، با هدف دسترسی با آب‌های ازاد، با جدیت در دست پیگیری داریم.

وی همچنین از ساخت یک ترمینال مسافری امن و مکانیزه در جزیره هرمز و انتقال زیرساخت آموزش‌های دریایی به این جزیره جهت رونق تردد و اقتصاد مردم منطقه خبر داد.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha