۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
دولت برای «کاهش قیمت تولید» اقدام کند| رفع مشکلات با برنامه‌ریزی صحیح
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

دولت برای «کاهش قیمت تولید» اقدام کند| رفع مشکلات با برنامه‌ریزی صحیح

سمنان- رحمانی، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بزرگترین کاری که دولت باید برای اشتغال و تولید انجام دهد این است که برای «کاهش قیمت تولید» اقدام کند، گفت: تولید خود به خود وضعیت اقتصادی را بهبود می‌دهد.

مرتضی رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اقداماتی که دولت برای سال جاری می بایست مد نظر قرار دهد، ابراز داشت: بزرگترین کاری که دولت باید برای اشتغال و تولید انجام دهد این است که برای «کاهش قیمت تولید» اقدام کند تا بتوانیم شاهد رونق بیش از پیش تولید باشیم.

وی با بیان اینکه وقتی تولید ما رونق بگیرد قطعا می تواند تعداد بیشتری کارگر را استخدام کند و لذا اشتغال جانبی شامل حمل و نقل، بسته بندی و سورت بندی، صادرات حتی بورس و ... رونق می گیرند و بهبود شرایط اقتصادی رخ خواهد داد.

این کارشناس اقتصادی که سه سال مدیر تولید یک کارخانه نیز بوده است، بیان می کند: دولت در سال جاری باید به سمت کاهش هزینه گام بردارد که می تواند با ارائه مواد اولیه بدون واسطه به تولیدگران این اقدامات را صورت دهد.

وقتی تولید ما رونق بگیرد قطعا می‌تواند تعداد بیشتری کارگر را استخدام کند و لذا اشتغال جانبی شامل حمل و نقل، بسته بندی و سورت‌بندی، صادرات حتی بورس و ... رونق می‌گیرند

رحمانی با بیان اینکه برداشتن انحصار واردات لوازم اولیه کارخانه ها، تسهیل گری در زمینه پرداخت هزینه مواد اولیه، ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای خرید اقلام مورد نیاز تولید و ... می تواند در زمینه راهکارهایی باشد که دولت به کار بگیرد تا هزینه تولید کاهش باید، گفت: در راستای این کاهش قیمت می توان معافیت ها یا تخفیفات مالیاتی و انرژی را نیز لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه اگر هزینه تولید کاهش یابد، قطعاً تولید کننده می تواند بهتر چرخه اقتصادی تولیدی خود را بچرخاند زیرا مقوله مهم بازار را در اختیار خواهد گرفت، بیان کرد: البته باید نظارت ها را هم تقویت کرد که با کاهش قیمت تولید، کیفیت محصولات تولیدی داخلی کاهش پیدا نکند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه توان خرید و تامین اقلام اولیه برای بسیاری واحد های تولیدی استان سمنان وجود ندارد، افزود: اگر واحد های تولیدی بتوانند اقلام اولیه خود را با قیمت بهتری تهیه کنند می توانند به تولید خود رونق نیز بدهند از سوی دیگر اعتقاد داریم که هزینه کاهش یابد مشکلات کمتر می شود و در نتیجه به رونق تولید اشتغال محور نزدیک تر نیز می شویم.

رحمانی در خاتمه گفت: یکی از کارهایی که دولت می تواند در این زمینه صورت دهد سوق دادن سرمایه های مردمی به سمت کارخانه ها و بخش تولید است لذا در صورتی که این امر انجام شود، کارخانه ها با نقدینگی بهتری می توانند اقلام مورد نیاز اولیه خود را تامین و از سود فروش خدمات و کالاها، پول های مردم را با سودش پس بدهد مانند آنچه در بورس یا تسهیلات مشارکتی انجام می شود که البته این موضوع نیازمند برنامه ریزی و مزیت سنجی جدی است.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha