۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
آشفتگی بازار برنج به نفع کشاورز و مصرف کننده نیست
سرپرست جهاد کشاورزی مازندران:

آشفتگی بازار برنج به نفع کشاورز و مصرف کننده نیست

ساری- عنایتی، سرپرست جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آشفتگی در بازار برنج آن را به نفع تولیدکننده و مصرف کننده ندانست.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کشاورزی و کشت قراردادی در دستور کار استان قراردارد، مدیریت در بازار و حمایت از تولید را از اهداف این طرح بیان کرد و گفت: کشاورزی قراردادی در مرکبات و گندم و کشت قراردادی در برنج در استان اجرا می شود.

وی تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده را از دیگر اهداف طرح بیان کرد و گفت: طبق دستورالعمل باید از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی برای حمایت از تولید بهره گیری شود و تمامی نهاده ها نظیر بذر، کود، سموم و ترویج فنی برای کشت کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا منجر به افزایش عملکرد شود.

وی ادامه داد: بذر و سموم مورد نیاز طبق قرارداد از سوی حامیان شامل شرکت های بخش خصوصی نظیر پایانه برنج، صنعت، تعاونی روستایی، غله و غیره در اختیار کشاورز قرار می گیرد و بعد از برداشت محصول، برنج به صورت توافقی و به قیمت روز خریداری و در این مرحله هزینه نهاده ها کشور می شود.

عنایتی با بیان اینکه خرید محصول از کشاورز در طرح کشت قراردادی به صورت نقدینگی انجام می شود، به آشفتگی در بازار برنج اشاره کرد و تنظیم آن را ضروری دانست و گفت: کشاورز و مصرف کننده از این آشفتگی سودی نبرده است.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: اجرای طرح کشت قراردادی در سطح سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری رد ۱۴ شهرستان استان اجرا شده و خوشبختانه استقبال خوبی ازآن صورت گرفته است.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر بازار برنج شرایط متعادل تری دارد، گفت: با تکمیل طرح قراردادی کشاورزی، وضعیت بازار متعادل خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha