۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
پارسیان موتور محصولات را به موقع تحویل نمی دهد| فراموشی وزارت صمت در نظارت به عرضه محصول
بازار از نارضایتی مشتریان فیات در کشور گزارش میدهد

پارسیان موتور محصولات را به موقع تحویل نمی دهد| فراموشی وزارت صمت در نظارت به عرضه محصول

به تازگی یکی از خریداران محصولات شرکت خودروسازی پارسیان موتور در خصوص عدم توانایی تحویل فیات دوکاتوکارگو با گذشت شش ماه از پرداخت، مواردی را در خصوص ضعف وعدم توانایی در تولیدبه «بازار» ارسال کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: عرضه خودرو به مشتری در کشور یکی از چالش اصلی خریداران است، اغلب این چالش در اثر عدم تولید مناسب و نبود نظارت وزارت صمت رخ می دهد. به تازگی یکی از خریداران محصولات شرکت خودروسازی پارسیان موتور در خصوص عدم توانایی تحویل فیات دوکاتو کارگو مواردی را توضیح و توسط یک منبع به نام «سعید» به «بازار» ارسال کرده است. موردی که نشان می دهد سیدرضا فاطمی امین نه تنها به وعده افزایش تیراژ عمل نکرد، بلکه در خصوص نظارت به بازار خودرو و اصلاح تحویل نیز کوتاهی داشته است. وزارت صمت به عنوان سیاستگذار صنعتی در کشور وظیفه نظارت به عملکرد شرکت های خودرویی و دفاع از حقوق مشتریان دارد. هرچند که سازمان حمایت از مصرف کننده نیز این مهم را عهده دار است، اما ظاهرا در کشور چندان اهمیتی به بحث عرضه خودرو به مشتری داده نمی شود.

با گذشت شش ماه و به زعم مشتری دریافت «وعده های متعدد اما پوچ و دروغین» در این مدت، پارسیان موتور ون فیات دوکاتو کارگو را تحویل نداد

فیات دوکاتو کارگو تحویل ندادند
یک مشتری شرکت خودروسازی پارسیان موتور، سال گذشته با هدف خرید محصول فیات دوکاتوکارگو به شرکت مربوطه مراجعه می کند. مبلغ این خودرو را روز اول نقد پرداخت و به زعم مشتری فقط «وعده های متعدد اما پوچ و دروغین» دریافت می کند.

به گفته خریدار؛ این مساله چنان آزرده خاطری ایجاد کرده است که اگر محصول رایگان بخواهند تحویل دهند، آن را نمی پذیرم. زیرا شش ماه بهانه و دروغ به جای محصول تحویل گرفتم.

شرکتی که با شوآف فراوان در زمان ورود به بازار، نمایش عرضه محصول با کیفیت را به بازار کشور داده بود. محصولاتی که نه تنها جای خالی آن ها سال گذشته در بازار حس می شد، بلکه محصول با کیفیت و مناسب نیز وجود نداشت. با ورود سایر شرکت های خودروساز خصوصی به بحث تولید ون در انواع کلاس مختلف کارگو و مسافری، می توان پی برد بازار در اختیار شرکت های است که عرضه مناسب در کنار قیمت معقول دارند.

پیشتر شرکت پارسیان موتور به خبرنگار «بازار» توضیح داده بود که ون دوکاتو مجهز به گیربکس دستی شش سرعته ۴۵ تا ۶۰ روز کاری و سفارش گذاری برای نسخه اتوماتیک ۱۲۰ روز کاری عرضه می شود. اما آنچه که از زبان یک خریدار برای رسانه «بازار» ارسال شده است، موضوعی برخلاف ادعای مطرح شده شرکت را ظاهرا نشان می دهد.

گفتنی است شرکت خودروسازی پارسیان موتور به عنوان نماینده فیات در کشور، محصولاتی مانند مینی بوس و ون دوکاتو را در منطقه اقتصادی سلفچگان تولید و عرضه بازار می کند.

بازدیدی از کارگاه کوچک شرکت پارسیان موتور در سلفچگان داشتم، «خودروها را به اسم فول آپشن عرضه می کنند، ولی ون ها به صورت لوآپشن از شرکت مادر خریداری می شوند.» ون ها را به صورت کارگاهی به تریم داخل، سیستم تهویه و غیره تجهیز شده و هیچکدام از قطعات «فابریک» نیست

قطعات فابریک؟
خریدار محصول دوکاتو در ادامه توضیح داد؛ بازدیدی از کارگاه کوچک شرکت پارسیان موتور در سلفچگان داشتم، «خودروها را به اسم فول آپشن عرضه می کنند، ولی ون ها به صورت لوآپشن از شرکت مادر خریداری می شوند.» ون ها را به صورت کارگاهی به تریم داخل، سیستم تهویه و غیره تجهیز شده و هیچکدام از قطعات «فابریک» نیست. رسانه بازار صحت این ادعا را تایید یا تکذیب نمی کند، اگر فرض را به صحت ادعا مطرح شده از سوی خریدار قرار دهیم، نباید انتظار کیفیت قابل قبولی از فیات دوکاتو در بازار کشور داشت.

قابل ذکر است، پیشتر شرکت پارسیان موتور در خصوص خدمات پس از فروش به خبرنگار «بازار» توضیح داده بود؛ قطعات اصلی و اورجینال فیات را برای خدمات در نمایندگی ها و نیاز مشتریان به کشور وارد می کند. باتوجه به اینکه ممکن است قیمت قطعات بالا باشد، به درخواست مشتری امکان فراهم سازی قطعات ریمارک کیفیت بالا برای اقتصادی شدن، وجود دارد.

پارسیان موتور محصولات را به موقع تحویل نمی دهد|فراموشی وزارت صمت در نظارت به عرضه محصول

شاید مقایسه این دو موضوع را باید به مشتریان و خوانندگان مطلب واگذار کرد که نتیجه گیری صحیح در خصوص کیفیت محصولات مونتاژ داخل کشور داشته باشند.

«همان روز نخست برای خرید دوکاتو یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان نقد پرداخت کردم.» با گذشت شش ماه و عدم تحویل خودرو، «۹۰ میلیون تومان سود» پرداخت کردند

۹۰ میلیون تومان سود برای شش ماه
خریدار ون دوکاتو توضیح داد: «همان روز نخست برای خرید دوکاتو یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان نقد پرداخت کردم.» با گذشت شش ماه و وعده های دورغین و درگیری با شرکت پارسیان موتور توانستم وجه پرداخت شده را «باز پس گیرم»، نکته قابل توجه اینجاست که برای شش ماه «۹۰ میلیون تومان سود» پرداخت کردند.

شاید این مشکل که توسط «سعید» براساس روایت خریدار فیات دوکاتو کارگو به رسانه «بازار» ارسال شده است، نشان می دهد که شرکت های خودروساز در اجرای تعهدات خود به مشتریان کوتاهی دارند. کوتاهی که نه تنها حفظ حقوق مشتری نیست، بلکه در سایه نبود نظارت وزرات صمت، وزیر صمت، سازمان حمایت از مصرف کننده و سایر نهادها رخ می دهد.

شاید بهتر باشد سید رضا فاطمی امین باتوجه به تغییرات عدیده در چارت و ساختار وزارت صمت برای تنوع بخشی، واحدی را نیز برای بررسی و بازرسی از ارائه خودرو به مشتریان در وزارت راه اندازی کند. هرچند که تاکنون اقدام برتر و قابل قبولی در بازار خودرو از وزیر صمت مشاهده نکردیم، اما ظاهرا باید انتظار افزایش این موضوع را در سال جاری داشت.

درپایان یادآور می شویم که رسانه بازار برای اجرای رسالت خبری خود مطالب دریافت شده از روایت عدم تحویل خودرو در زمان مناسب به مشتری را منتشر و موارد فوق را تایید یا تکذیب نمی کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha