۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۳
سنگ‌اندازی جمهوری‌خواهان تأثیری در روند مذاکرات برجام ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سنگ‌اندازی جمهوری‌خواهان تأثیری در روند مذاکرات برجام ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مخالفت‌ها با برجام همواره وجود داشته که در برهه‌ای به خروج آمریکا از برجام انجامید و نتیجه آن تقویت حوزه هسته‌ای ایران بود از این رو بایدن به‌دنبال جبران این خسارت است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، در واکنش به مخالفت جدی جمهوری‌خواهان با روند مذاکرات وین طی نامه‌ای خطاب به بایدن به جریانات مخالف برجام اشاره کرد و گفت: مذاکرات برجام در دوره های مختلف، ۳ دسته مخالفان اساسی داشته که یک دسته رژیم صهیونیستی و دستگاه های امنیتی آنها بوده اند که همواره مذاکرات را تخریب کرده و در خلال آن از فعالیت های مخفی، اسناد کشف شده و مکان های کشف شده جدید رونمایی می کردند که هیچ کدام از آنها واقعی نبود.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دسته دوم مخالفان برجام، ادامه داد: برخی کشورهای منطقه نیز اگرچه دشمنی ظاهری با ایران ندارند اما علاقمند به حل این مشکل نیستند چرا که فکر می کنند ایران به توسعه سیاسی و اقتصادی و تجارت بین الملل بازگشته و با توجه به نفوذی که دارد، می توانند توازن منطقه را به لحاظ اقتصادی تغییر دهد که در پشت پرده این نگرانی ها نیز همان سیاست اسرائیلی ها قرار دارد.
جلیل رحیمی جهان آبادی

وی افزود: دسته سوم مخالفان برجام نیز در درون جامعه آمریکایی قرار دارند که نیروهای تندرویی هستند که ارتباط خوبی با لابی صهیونیست ها داشته و انزوای خاورمیانه و ایران به نفع آنها است تا مسلط بر این منطقه از دنیا باشند.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه همواره این سه ضلع علیه ایران فعال بوده اند، خاطرنشان ساخت: امروز نیز نوبت جمهوری خواهان رسیده که به دنبال ایجاد اخلال در مذاکراتی باشند که به سمت نهایی شدن می رود از این رو این دست از اقدامات عادی به نظر می رسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: جمهوریخواهان آمریکا یک بار باعث حماقت ترامپ برای خروج از برجام شدند که هیچ دستاوردی برای آنها نداشت و حتی باعث شد ایران وضعیت بهتری در حوزه هسته ای نسبت به قبل پیدا کند لذا این خروج به نوعی برای آنها شکست بوده است که هم اکنون دموکرات‌ها به دنبال جبران آن هستند. /

کد خبر: ۱۴۴٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha