۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
 ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان مازندران پرداخت شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان مازندران پرداخت شد

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال قبل ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ای و کم بهره به کشاورزان استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزاله شهیدی فر عصر چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی استان با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی استان ۱۰ درصد ارزش افزوده اقتصادی استان را تشکیل می دهد، تولید ۱.۴ میلیون تن برنج، ۶۵۰ هزار تن شیر، ۴۰ درصد جوجه یکروزه و ۱۱ درصد گوشت مرغ کشور را از جمله توانمندی های کشاورزی و غذایی استان بیان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در تولید بسییاری از محصولات از جمله برنج، گل و گیاه، محصولات پاییزی، کیوی و غیره در کشور رکوردار است، ادامه داد: ۳۰ درصد مرغ کشور در استان تولید می شود.

وی تصریح کرد: مازندران از قطب مهم محصولات استراتژیک و کشاورزی در کشور محصوب می شود و سال قبل بیش از ۴۱۵ هزار تن انواع محصولات استان به خارج صادر شد که رشد چند برابری نسبت به قبل داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی برای استان حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است، افزود: در حوزه حمایت از فعالان بخش کشاورزی پارسال ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ای و کم بهره ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سیل سال قبل به حوزه کشاورزی استان خسارت زیادی وارد کرده است و ۴۲ هزار کشاورز در این زمینه آسیب دیدند، افزود: برای جبران خسارت کشاورزی ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره داده شده است.

شهیدی فر با عنوان اینکه ۷۱ هزار هکتار از اراضی ملی سال قبل از تصرف آزاد شده است، یادآور شد: در زمینه صدور سند کاداستر برای اراضی ملی نیز پیشتاز هستیم.

کد خبر: ۱۴٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha