۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری‌ها پروژه محور هزینه شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری‌ها پروژه محور هزینه شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده از ۳ درصد به ۴ درصد افزایش یافته است، گفت: هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری‌ها پروژه محور شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی درباره هزینه‌کرد سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، گفت: کمیسیون اقتصادی سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده را از ۳ درصد به ۴ درصد افزایش داد تا با نظارت بهتر توسعه پایدار شهری و روستایی محقق شود. در واقع مالیات بر ارزش افزوده به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم اخذ می‌شود.

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه مردم بتوانند اثرات هزینه‌ کرد سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده برای شهرهایی با بیش از ۱۰۰ هزار جمعیت را لمس کنند و در راستای ارتقای فرهنگ پرداخت مالیات و تشویق مردم و فعالان اقتصادی جهت همکاری در تحقق قوانین مالیاتی، این مالیات باید پروژه محور شود به این معنا که شهرداری‌ها پروژه ی‌های عمرانی را تعریف کنند و در صورت تائید این پروژه ها در شورای برنامه ریزی شهرستان، منابع به حساب شهرداری واریز شود این در حالی است که اکنون منابع ماهانه به حساب شهرداری و دهیاری‌ها واریز و بخش قابل توجهی از این منابع در سرفصل هزینه های جاری مصرف می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد:زمانی شهرداری‌هایی می‌توانند از منابع پیش‌بینی شده از محل مالیات بر ارزش افزوده استفاده کند که پروژه های عمرانی یا اقتصادی تعریف کرده باشند و اگر پروژه‌ای تعریف نکرده باشند این منابع پایان سال مالی به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آئین نامه داخلس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرحی درباره پروژه محور شدن هزینه کرد منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری‌ها با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس در حال تدوین است.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha