۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
نقش تعاملات تجاری ایران و سوریه در شکست تحریم‌ها
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

نقش تعاملات تجاری ایران و سوریه در شکست تحریم‌ها

عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: افزایش تعاملات میان هیات‌های سیاسی و تجاری ایران و سوریه، موجب شکست تحریم‌های آمریکا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، «محمود عباس‌زاده مشکینی» با اشاره به سفر اخیر و مهم وزیر امور خارجه به دمشق، افزود: سوریه کشوری ژئواستراتژیک در منطقه غرب آسیا است و کشورمان زمانی که گروه‌های تروریستی در سوریه ناامنی ایجاد کرده بودند، در کنار دولت دمشق ایستاد و از آنها حمایت کرد تا به ثبات و امنیت برسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: روابط با همسایگان، کشورهای عربی و اسلامی بسیار مهم و از اولویت‌های دولت سیزدهم است که سفر اخیر وزیر امور خارجه به سوریه نیز در این راستا انجام شد.

وی با بیان اینکه روابط میان کشورها از سمت و سوی سیاسی به سمت و سوی اقتصادی رفته است، گفت: سفارتخانه‌های کشورها وظایف بسیار مهمی برای توسعه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی دارند چرا که امروز با تحریم‌های ظالمانه آمریکا نسبت به کشورهای متعددی روبرو هستیم.

عباس زاده مشکینی در ادامه تقویت روابط ایران و سوریه را بسیار مهم و کارگشا دانست و افزود: لازم است هیئت‌های تجاری و شرکت‌های خصوصی در کنار هیئت‌های سیاسی با سایر کشورها در رفت و آمد باشند تا به صورت مستقیم در جریان ظرفیت‌ها قرار بگیرند و در این بین سفارتخانه‌ها باید ابعاد اقتصادی خود را تقویت کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نباید از اهمیت گروه‌های دوستی و پارلمانی غفلت کرد، چرا که آنها محدودیت‌های رسمی دولت‌ها را نداشته و می‌توانند مسیری برای تقویت روابط در ابعاد مختلف باشند، همچنین می‌توانند با شناسایی خلأهای قانونی، با قانونگذاری درصدد تسهیل و رفع موانع تجارت میان کشورها برآیند.

کد خبر: ۱۴۲٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha