۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
۱۴ درصد تسهیلات رونق تولید کشور در استان سمنان پرداخت شده است
استاندار سمنان:

۱۴ درصد تسهیلات رونق تولید کشور در استان سمنان پرداخت شده است

سمنان- استاندار سمنان گفت: بر اساس ابلاغ وزارت صمت ۱۴.۴ درصد تسهیلات رونق تولید کشور توسط بانک های استان پرداخت شده که در این زمینه سمنان، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سید محمد رضا هاشمی در شورای اداری سمنان با بیان اینکه برگزاری سفر رئیس جمهور، تخصیص اعتبارات، رتبه اول پرداخت تسهیلات رونق تولید، بازگرداندن واحدهای راکد و سایر موارد، از جمله دستاوردهای ارزنده برای استان سمنان در سال ۱۴۰۰ است، تاکید کرد: سفر رئیسی به سمنان با بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان، از دستاوردهای مهم و ارزنده در سال ۱۴۰۰ بود.

وی با بیان اینکه بر اساس ابلاغ وزارت صمت ۱۴.۴ درصد تسهیلات رونق تولید کشور توسط بانک های استان پرداخت شده که در این زمینه سمنان، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. ، ابراز کرد: تا به امروز و در راستای عمل به شعار سال و رونق تولید، با اقدامات خوب ستاد احیای واحدهای راکد استان و مساعدت سایر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، ۳۳ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز با اقدامات مطلوب صورت گرفته توسط دولت، واکسن کرونا به وفور در اختیار قرار داشته و مردم ما می تواننداز این مهم استفاده کنند، ابراز کرد: راه اندازی واحد های تولیدی راکد علاوه بر ایجاد فرصت اشتغال ، تامین معیشت ، اقتصاد خانوار و ایجاد نشاط اجتماعی خانواده را به همراه خواهد داشت.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون با ۱۳ وزیر در راستای پیگیری مشکلات و مباحث استان دیدار و گفتگو داشتیم، تاکید کرد: ضرورت دارد تاقبل از پایان سال مالی اقدامات برای جذب حداکثری اعتبارات توسط دستگاه های اجرایی استان در دستور کار قرار گیرد وکوتاهی در این حوزه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه در بحث نهضت ملی مسکن در سطح شهرها و روستاهای استان اقدامات به خوبی در حال انجام است، افزود: نرخ میانگین تورم استان نسبت به کشور پایین تر است اما تشدید نظارت بر کالا و خدمات در سطح بازار استان و انجام در دستور کار قرار گیرد تا مردم دغدغه ای نداشته باشند

استاندار سمنان با بیان اینکه افزایش بهره وری یکی دیگر از راهکار های موثر در افزایش ظرفیت و تحقق رشد اقتصادی در استان است که باید در این خصوص برنامه ریزی صورت گیرد، ابراز کرد: توسعه متوازن در استان از غرب تا شرق، اولویت اصلی و اساسی ما در استان بوده و بر آن اصرار داشته و در این راستا بویژه در حوزه تخصیص و هزینه کرد اعتبارات گام بر می داریم.

هاشمی همجنین گفت: اشتغال خانگی زنان بی سرپرست از دیگر موارد مورد تاکید دولت است که ضرورت دارد توانمند سازی زنان بی سرپرست استان از طریق پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: امروز شاهدیم که با پیگیری های صورت گرفته و در ادامه سفر پر خیر و برکت دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی به استان، قرارداد خرید دو هزار دستگاه اتوبوس دیزلی درون شهری مابین وزارت کشور و گروه تولیدی عقاب افشان منعقد شده است که از دیگر دستاورد های ارزنده در سال ۱۴۰۰ است.

کد خبر: ۱۴۱٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha