۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
مازندران از آمایش اقتصادی بی بهره است/ تعیین تکلیف مالکیت نساجی
استاندار مازندران:

مازندران از آمایش اقتصادی بی بهره است/ تعیین تکلیف مالکیت نساجی

ساری- استاندار مازندران با اشاره به نبود برنامه و سند جامع آمایش گفت: مازندران از سند آمایش اقتصادی بی بهره است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمود حسینی پور جمعه شب در جلسه شورای اداری با حضور رئیس جمهور با عنوان اینکه مازندران در ورای فضای زیبا و سبزی که در آن قرار دارد و مقصد گردشگران داخلی و خارجی است از فقر در رنج است، گفت: بیش از سه هزار و ۶۰۰ روستا در استان وجود دارد و برخی مناطق روستایی در شرایط بدی به سر می برند.

وی با عنوان اینکه در حاشیه شهرهای استان با مردمان نجیبی روبرو هستیم که به سختی روزگار می گذارنند، گفت: همحواری با چهار کشور ساحلی بهانه خوبی برای داشتن بازارهای صادراتی و گردش و چرخش گردشگری در استان است ولی این ظرفیت استفاده نشده است.

وی با اشاره به نداشتن سند جامع و آمایش در مازندران گفت: صنعت مازندران به رغم تلاش های صورت گرفته در وضعیت خوبی قرار ندارد.

استاندار مازندران با عنوان اینکه مازندران هنوز از سند آمایش اقتصادی بی بهره است، کمبود نقدینگی در حوزه صنعتی را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: بسیاری از صنعتگران در شرایط بدی به سر می برند.

حسینی پور با اظهار اینکه جنگل، پسماند و زباله از جمله دغدغه های مهم استان به شمار می رود، گفت: محیط زیست جلوی بسیاری از پروژه ها را در استان می گیرد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس خواستار استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی استان در حوزه ملی شد و گفت: باید وزرا از ظرفیت استان به نفع کشور استفاده کنند.

وی گفت: همچنین آنچه در سفر تصمیم گیری می شود پیگیری و اجرایی شود.

کارخانه نساجی رها شده است
کیوان مرادیان دیگر نماینده مردم استان مازندران در مجلس با بیان اینکه سرمایه نساجی مازندران با قیمت ۲۰ هزار میلیارد تومان دور افتاده است، خواستار تعیین تکلیف وضعیت مالکیت این کارخانه شد.

محمدعلی محسنی نماینده مجلس نیز با اشاره به اینکه برنامه ای برای گردشگری وجود ندارد و تسلیم گردشگران هستیم، گفت: حوزه قائمشهر ۱۱.۵ درصد، بهشهر ۱۰.۵ درصد، بابلسر ۴ درصد، آمل ۳.۸، نوشهر و چالوس ۳.۵ درصد از اعتبارات سفر را به خود اختصاص داده است و این روند توزیع اعتبارات مورد قبول مردم نیست.

رضا حاجی پور رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی سد هراز خواستار تامین بودجه برای تکمیل آن شد و گفت: پسماند نیز از دغدغه های استان به شمار می رود.

کد خبر: ۱۴۰٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کار آفرین IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      فقط کافیست بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد اعلام بشه خودبخود جهش سرمایه گذاری و اقتصادی رو شاهد خواهد بود