۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
دسترنج کشاورزی مازندران خام فروشی می شود/ تغییر شدید کاربری اراضی
وزیر جهاد کشاورزی:

دسترنج کشاورزی مازندران خام فروشی می شود/ تغییر شدید کاربری اراضی

فریدونکنار- وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسیاری از دسترنج کشاورزی مازندران به دلیل نبود صنایع تبدیلی خام فروشی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد بعدازظهر جمعه در جلسه شورای اداری فریدونکنار با بیان اینکه ۲۷ درصد مصوبات سفر امروز به بخش کشاورزی اختصاص دارد،افزود: این نشان دهنده اهتمام دولت به حوزه کشاورزی است.

وی گفت: در حوزه جنگل ها، مراتع، آبخیزداری و حفظ آب و خاک ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر در نظر گرفته شد که بین پروژه های آبخیزداری، جنگل و مرتع و غیره هزینه می شود و ۲۷۵ میلیارد تومان در حوزه شیلات از میگو تا خاویار و غیره اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مازندران قطب مرکبات و برنج کشور است، افزود: ۶۰ میلیارد تومان کمک مالی در این بخش در نظر گرفته شد و در حوزه باغبانی برای اراضی شیبدار و تولید نهال سالم ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

ساداتی نژاد از تخصیص هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای پروژه های آب و خاک، زهکشی اراضی، مسائل آبیاری، ایستگاه های پمپاژ آب و غیره خبر داد و گفت: یکی از مشکلات در استان مازندران صنایع فرآوری و تبدیلی است و بسیاری از دسترنج کشاورزان خام فروشی می شود.

وی از تخصیص ۲.۵ میلیارد تومان برای استقرار صنایع تبدیلی در شهرک کشاورزی خبر داد و گفت: تغییر کاربری اراضی در مازندران از همه جا بیشتر است و کمترین میزان صدور سند اراضی کشاورزی در مازندران صورت گرفته است.

وی گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان در سفر کنونی برای حوزه کشاورزی مازندران در نظر گرفته شد و سه هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز برای مکانیزاسیون کشاورزی در استان منظور شده است.

کد خبر: ۱۴۰٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha