۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴
واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو اهرمی برای بهبود کیفیت و تعدیل قیمت‌ چهارچرخ‌ها
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو اهرمی برای بهبود کیفیت و تعدیل قیمت‌ چهارچرخ‌ها

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس به منظور رفع انحصار در صنعت خودروسازی و ساماندهی بازار خودرو، واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری در سال ۱۴۰۱ را پیش‌بینی کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره ضرورت افزایش تیراژ تولید خودروسازان، گفت: نگاه کنونی این شرکت‌ها، تکمیل خودروهای کف پارکینگ و عرضه آن‌ها به بازار است، براساس برنامه ارائه شده، برنامه بعدی خودروسازان پس از تحقق این مهم، افزایش تیراژ تولید و عرضه انبوه خودرو به بازار به منظور تامین تقاضا، تعدیل قیمت‌ها و کاهش التهابات بازار است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود:پیش بینی می شود اگر تولید سالانه خودروسازان به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو برسد، تقاضای بازار تامین خواهد شد و نیازی به تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو نیز نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو در سال است اما تولید این تعداد خودرو ضروری نیست، اوج نیاز بازار را حدود یک میلیون و ۷۰۰ دستگاه خودرو دانست.

حسینی‌کیا درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت رفع انحصار در صنعت خودروسازی، تصریح کرد: مجلس به منظور رفع انحصار در این صنعت و ساماندهی بازار خودرو در بودجه سال ۱۴۰۱، واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری در سال آینده را پیش‌بینی کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: امیدواریم شورای نگهبان در شرایط فعلی نگاه مثبتی به واردات خودرو داشته باشد و این مصوبه را تائید کند تا گامی برای شکستن انحصار صنعت خودروسازی و انگیزه‌ای برای ارتقا کیفیت خودروهای تولیدی فراهم شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha