۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
شیوه نامه صلاحیت طراح و ناظر ناکارآمد است
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران:

شیوه نامه صلاحیت طراح و ناظر ناکارآمد است

خوش‌گفتار منفرد، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: پروانه‌فروشی و امضافروشی از اتهامات نادرستی است که به مهندسان و شرکت‌های مهندسی وارد می‌شود که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: غلامرضا خوش‌گفتار منفرد در همایش «شیوه نامه تشخیص صلاحیت طراح و ناظر» با بیان اینکه اصلاح شیوه‌نامه فعلی تشخیص صلاحیت مهندس طراح و ناظر خواست عموم تشکل‌های مهندسی است، گفت: موضوع اصلی این همایش شیوه نامه ای است که در اسفند ماه سال گذشته ابلاغ شد و اصار به اجرای آن در فروردین ماه ۱۴۰۱ باعث شد تا ما امروز در اینجا جمع شویم تا شاید صدای مهندسان و کسانی که نگران اجرای این شیوه نامه هستند شنیده شود.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح این شیوه نامه خواست تمام اعضای نظام مهندسی است گفت: رسمی که در تمام دنیا وجود دارد این است که اگر قرار است آیین نامه ای انشاء و اجرا شود از تشکل ها نیز نظرخواهی می شود. خدمات مهندسی خدمات فردی نیست اما به دنبال این هستند که این خدمات را به صورت متفرق بین اشخاص حقیقی و حقوقی تقسیم کنند که در این صورت مسئولیت‌پذیری به شدت کاهش پیدا می‌کند.

خوش گفتار منفرد اضافه کرد: قوانین و مقررات باید با مشورت تشکل‌ها و انجمن‌ها تدوین و تصویب شود و اگر پیشنهاد تشکل‌ها ایرادی داشت در قالب چارچوب‌ها این پیشنهادات اصلاح شوند.

تمام مقررات و قوانین باید در چارچوب قانون تجارت کشور باشند. پس باید به ایننکته تاکید کنم که ما اصرار داریم که شیوه نامه ابلاغی از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ناکارآمد است و باید اصلاح شود

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر اینکه قانون نباید به نفع افراد و اشخاص تفسیر شود، بیان کرد: تمام مقررات و قوانین باید در چارچوب قانون تجارت کشور باشند. پس باید به ایننکته تاکید کنم که ما اصرار داریم که شیوه نامه ابلاغی از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ناکارآمد است و باید اصلاح شود.

خوش‌گفتار منفرد با انتقاد از اتهاماتی که جامعه مهندسی وارد می‌آوردند، گفت: پروانه‌فروشی و امضافروشی از اتهامات نادرستی است که مهندسان و شرکت‌های مهندسی وارد می‌کنند که جامعه مهندسی نباید به سادگی از کنار آن بگذرد. در پایان باز هم انتظار داریم که به انتقادات به جای مهندسان توجه شود و شیوه نامه اصلاح شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha