۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کمک نقدی به بیمارستان‌های استان سمنان بدل از مالیات حساب می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کمک نقدی به بیمارستان‌های استان سمنان بدل از مالیات حساب می‌شود

سمنان - مدیرکل امور مالیاتی سمنان گفت: با هدف حمایت از فعالان اقتصادی و همچنین تشویق به مشارکت مدنی در زمینه مقابله با کرونا، کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به بیمارستان‌های استان به مثابه مالیات آن‌ها محسوب می‌شود.

عباس بی‌نیاز در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه تمهیدات ویژه برای فعالان اقتصادی استان سمنان در دوران کرونا اندیشیده شده است، ابراز کرد: سررسید پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده مربوط به دوره چهارم سال ۹۸ برای گروه‌های اقتصادی که به سبب شیوع کرونا متضرر شده‌اند تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه تعیین‌شده است.

وی افزود: صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان خردادماه سال۹۹ نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان درباره مشاغلی که از کرونا متضرر شده و مشمول قوانین هستند، بیان کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر درون‌شهری و برون‌شهری، رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مراکز تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز تولید و توزیع پوشاک و ... شامل این قانون هستند.

بی‌نیاز با اشاره به ابلاغ مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای حمایت‌های مالیاتی دولت از فعالین اقتصادی، تأکید کرد:  کمک‌های نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در سه‌ماهه اول سال ۹۹ برای تأمین لوازم و تجهیزات مصرفی موردنیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی برای مبارزه با ویروس کرونا که مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می‌شود .

وی افزود: بر اساس این مصوبه، اشخاص مذکور می‌توانند به ‌صورت‌هایی که تشخیص می‌دهند کمک‌های خود از قبیل مایحتاج عمومی و اختصاصی از قبیل تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی موصوف را تأمین نمایند و این کمک‌ها به‌عنوان هزینه قابل‌قبول از درآمد مشمول مالیات آن‌ها کسر خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: در مواردی که طبق مقررات قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، انقضای مهلت زمانی برای اعتراض به اوراق مالیاتی از تاریخ اول اسفند۹۸ لغایت ۱۵ اردیبهشت ۹۹ باشد، مهلت اعتراض حداکثر تا تاریخ ۳۱ خردادماه تمدید می‌شود.

بی‌نیاز افزود: در سال جاری و در مواردی که مهلت مقرر برای تقسیط بدهی ‎ اعم از اصل مالیات و عوارض و جرائم قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مؤدیان مالیاتی در اجرای ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم به اتمام رسیده باشد و این‌گونه مؤدیان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، نسبت به ارائه مهلت جدید پرداخت بدهی به مدت حداکثر سه ماه و تقسیط به مدت نه ماه و تقسیط فارغ از مهلت سه‌ساله مذکور در ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کنند.

وی گفت: جرائم پرداخت‌نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض به‌شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ ۳۰ آذرماه ۹۹ بخشوده خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان همچنین با اشاره به پیاده‌سازی کامل طرح جامع مالیاتی افزود : همگام با اجرای هوشمند سازی نظام مالیاتی، اداره محترم فن‌آوری اطلاعات و زیرمجموعه تحت امر در سطح استان می‌بایست با دقت برنامه‌های معاونت فن‌آوری اطلاعات را مطالعه و در سطح استان عملیاتی نماید و راه‌اندازی ابلاغ الکترونیکی و هر پروژه دیگر که به استان ابلاغ می‌شود نباید بدون پاسخ بماند.

کد خبر: ۱۳٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha