۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
چرخ صنعت گرفتار تبعات کرونا/ نگران رکود پساکرونا هستیم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

چرخ صنعت گرفتار تبعات کرونا/ نگران رکود پساکرونا هستیم

قم - یک کارآفرین با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان به اندازه کافی توسط مسئولان حمایت نمی‌شوند، گفت: متأسفانه چرخ صنعت زیر یوغ تبعات کرونا گرفتار شده است.

حسین رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اعلام اینکه مدیران قم کمتر سراغ از واحدهای تولیدی استان می‌گیرند، گفت: ظاهراً حتی سلامت مجموعه تولیدی هم برای برخی اهمیتی ندارد و کسی نمی‌گوید که این واحدها و کارگران ما چطور و به چه شیوه‌ای در مقابل کرونا ویروس از خود مراقبت کنند.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک تماس خشک و خالی برای ارائه راهکارهای مقابله با کرونا با ما گرفته‌ نشده است، گفت: با توجه به اینکه نوع فعالیت ما از مواد اولیه پتروشیمی است کارکنان شرکت مجبور به استفاده از دستکش و ماسک هستند ولی به دلیل گرانی و کمبود مجبور شدیم یک بخش از زیرساخت تولید را صرف تولید ماسک کنیم و در این زمینه خودکفا شده‌ایم.

این تولید کننده انواع فیلترهای آب شیرین کن با اعلام اینکه از همان روزهای نخست امسال فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم، گفت: با اینکه اکثر نیروهای ما غیر بومی بودند اما خوشبختانه با حداکثر ظرفیت فعالیت خود را شروع کرده‌ایم و به دلیل اینکه برای مراقبت و مقابله با ویروس کرونا پروتکل‌های ویژه‌ای طراحی کردیم خوشبختانه هیچ‌یک از کارکنان ما درگیر این بیماری نشده‌اند.

وی با اعلام اینکه کرونا روی جریان فعالیت و تولید تأثیر گذاشته است، گفت: ما تاکنون به دلیل اینکه از سال گذشته سفارش تولید داشتیم و با تقاضای طبیعی شب عید مواجه بودیم، خط تولیدمان فعال بود اما نگران روزهای آینده هستم که رکود و تعطیلی ناشی از شیوع کرونا بر کشور حاکم می‌شود.

برخی شرکت‌های دولتی عامل رانت و گرانی

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه محصولی که تولید می‌کند کاملاً بومی است، گفت: متأسفانه برخی از شرکت‌های پتروشیمی که رگ و ریشه دولتی دارند با ایجاد موج در بازار و عدم عرضه مناسب و به موقع باعث گرانی و کمبود مواد اولیه به نرخ مصوب شده و ما مجبور هستیم مواد مورد نیاز خود را به قیمت گران از بازار آزاد تأمین کنیم.

رنجبر با اشاره به اینکه کرونا سبب شده که نتوانیم دورنمایی برای سال جاری ترسیم کنیم، گفت: مشکل کنونی کشور نبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و این مسئله اقتصاد را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه حمایت از صنعتگران کار زیربنایی و اساسی صورت نمی‌گیرد، گفت: سرمایه در گردش سبب رونق، تولید و فروش محصولات خواهد شد.

دلالی ارزش تولید را زیر سؤال برده است

این صادر کننده برگزیده در سال ۹۸ با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی تولید هیچ توجیه اقتصادی ندارد، گفت: در حال حاضر حتی شرکت‌هایی که مواد ضد عفونی کننده و ماسک تولید می‌کنند سود چندانی نمی‌کنند و این واسطه‌ها هستند که با ایجاد بازار سیاه سوداگری می‌کنند.

وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی پرسودترین کار، دلالی است، گفت: متأسفانه در شرایط کرونایی بسیاری از تولید کنندگان با آینده مبهم و بی‌سرانجامی مواجه هستند.

کد خبر: ۱۳٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha