۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۶۶ هزار تن کالا امسال از بندر امیرآباد صادر شد
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد:

۶۶ هزار تن کالا امسال از بندر امیرآباد صادر شد

ساری - مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶ هزار تن کالا از بندر امیرآباد به مقصدهای مختلف صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، سیاوش رضوانی با بیان اینکه سال گذشته، سال موفقیت های این بندر در اقتصاد منطقه و کشور بوده است از رشد ۱۵۴ درصدی صادرات و همچنین جهش بیش از ۲ برابری ترانزیت خارجی کالا از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رضوانی افزود: در ۲۳ روز گذشته از سال جاری، میزان صادرات کالا را  ۶۶ هزار و ۹۴۸ تن عنوان کرد که این میزان رشد ۱۵۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی همچنین میزان ترانزیت خارجی از بندر امیرآباد را دو هزار و ۱۷۴ تن بیان کرد و گفت: این مقدار در مقایسه با ۷۰۲ تن کالا در سال گذشته نیز ۲۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیر بندر امیرآباد با اشاره به اینکه در ۲۳ روز گذشته میزان تخلیه و بارگیری کالا با رشد ۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۲۹۴ هزار و ۴۷۸ تن رسیده است، اظهار داشت: از این میزان ۷۶ درصد سهم واردات، ۲۳ درصد صادرات و مابقی آن ترانزیت خارجی را شامل می شود.

رضوانی در پایان ابراز امیدواری کرد در سال مزین به نام «جهش تولید» و با حمایت های همه جانبه مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و استانی بتوانیم رویه رشد صادرات و واردات کالا را در بندر امیرآباد حفظ کنیم و با برنامه ریزی های مدون تا پایان سال جاری شاهد ارتقاء بیش از پیش فعالیت های اقتصادی این بندر باشیم.

کد خبر: ۱۳٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha