۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
تصویب ساخت دهکده آبی در کنار سد چم شیر گچساران/ اعتبار مصوب طرح ۷۰ میلیارد ریال است
در گفتگو با بازار مطرح شد:

تصویب ساخت دهکده آبی در کنار سد چم شیر گچساران/ اعتبار مصوب طرح ۷۰ میلیارد ریال است

یاسوج - سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه از تصویب ساخت دهکده آبی در کنار سد چم شیر گچساران خبر داد.

 مجید صفایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اهمیت ظرفیت های آبی و به کارگیری اصولی آن، با پیگیری هایی که در سطح ملی و استانی داشتیم، ایجاد دهکده گردشگری در کنار سد چمشیر گچساران تصویب شد.

وی با تقدیر از همکاری های انجام گرفته در راستای تصویب این طرح، اظهار کرد: امروز ظرفیت های آبی به عنوان پتانسیل بسیار مهمی در توسعه گردشگری محسوب می شود که به کارگیری این ظرفیت می‌تواند اشتغال‌زایی و خروجی مناسبی برای استان داشته باشد.

صفایی اعتبار مصوب این طرح را ۷۰ میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: تحقق این طرح می تواند ظرفیت مناسبی در توسعه گردشگری آبی استان باشد.

سرپرست میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه پروژه هایی در دیگر شهرستان‌ها نیز تعریف شده است، گفت: در سال ۹۹ افتتاح پروژه پارک آبی یاسوج و همچنین تله کابین این شهر در دستور کار قرار دارد.

صفایی اظهار کرد: از دیگر محورها محور برنامه های هدف، توسعه صنایع دستی، ایجاد و توسعه کارگاه ها، برندسازی محصولات این بخش و نگاه خروجی محور به ظرفیت ها است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های تاریخی استان، در محور میراث فرهنگی، ثبت، مرمت و نگهداری از این آثار مهم، مورد تاکید قرار دارد.

کد خبر: ۱۳٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha