۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
افزایش نرخ گاز واحدهای قطعه سازی به ضرر مصرف کننده نهایی است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

افزایش نرخ گاز واحدهای قطعه سازی به ضرر مصرف کننده نهایی است

تبریز- اکبرپور پایدار، رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو در آذربایجان شرقی در خصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی گفت: این موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات و در نهایت به ضرر مصرف کننده نهایی خواهد شد.

یونس اکبرپور پایدار در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: افزایش قیمت گاز بدون برنامه ریزی، باعث شده است اعضای انجمن سازندگان قطعات خودرو در آذربایجان شرقی نتوانند این افزایش را به قیمت تمام شده محصولات خود ارتباط دهند.

وی افزود: با توجه به این که نرخ ها در خرداد و تیر نهائی می شوند، امکان افزایش قیمت وجود ندارد بنابراین برخی واحدها از جمله واحدهای ریخته‌گری و ... در عملیات حرارتی، ارتباط مستقیم با گاز دارند و با افزایش نرخ گاز در مقایسه با سال گذشته حداقل ۷ برابر و گاهی اوقات تا ۱۰ برابر افزایش قیمت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع که در حال حاضر نرخ ثابت ۵۰۰ تومان اعلام شده، اعضا درخواست برگشت مبلغ مابه التفاوت را به حساب های خود دارند.

رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو تاکید کرد: موضوع بعدی در مورد ارزش افزوده است که از ۹ به ۱۵ درصد افزایش یافته است اگر قانونی لحاظ می شود، باید شفاف سازی شده و از سه ماه قبل از اجرا به صورت شفاف اطلاع رسانی شود بنابراین درست نیست که مابه التفاوت چند ماه قبل از ما خواسته شود.

اکبرپور پایدار با بیان این که افزایش نرخ حامل‌های انرژی باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات و در نهایت به ضرر مصرف کننده نهائی خواهد شد، گفت: از طرفی عوارض گازرسانی براساس معیاری از بهای گاز (۱۰ درصد) لحاظ شده که با افزایش بهاء گاز این مبلغ نیز افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۳۸٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha