۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
تولید بیش از ۴۲ میلیون تن کنسانتره آهن در شرکت‌های بزرگ
در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰؛

تولید بیش از ۴۲ میلیون تن کنسانتره آهن در شرکت‌های بزرگ

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰، حدود ۳ درصد افزایش یافت و از ۴۲.۸ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه ۱۴۰۰، حدود ۴۲ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۰ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۴۱ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۸۰ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۱۳ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۳۸۵ تن، «چادرملو» ۱۰ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۸۹۴ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۵ میلیون و ۴۷ هزار و ۵۶۵ تن، «گهر زمین» ۳ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۶۱۷ تن، «مرکزی» ۳ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۸۴ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۳۰ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۱۲ تن، «صبانور» یک میلیون و ۹۳ هزار و ۹۵۷ تن، «جلال آباد» ۳۲۵ هزار و ۶۲۶ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۶۰ تن، کنسانتره آهن تولید کردند.

طی ۱۰ ماهه امسال، شرکت‌های بزرگ ۱۳ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۶۲ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۱۵ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۴۸ تن)، حدود ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان تولید کنسانتره آهن در دی ماه، ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۲۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۴ میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۲ تن)، نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت.

افزایش ۶۸ درصدی تولید و ۳۵ درصدی ارسال دانه بندی

شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه، یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۹۳۰ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۸۷۰ هزار و ۴۴۱ تن)، ۶۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. ارسال سنگ آهن دانه بندی نیز با ۳۵ درصد افزایش، از یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۵۵ تن ۱۰ ماهه سال ۹۹ به ۲ میلیون و ۱۳ هزار و ۵۴۷ تن ۱۰ ماهه امسال افزایش یافت.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha