۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
آیا خرید مبل ام دی اف، انتخاب مناسبی است؟

آیا خرید مبل ام دی اف، انتخاب مناسبی است؟

مبل ام دی اف یکی از کم قیمت‌ترین سرویس های بازار است که در ساخت آن از خرده چوب و فیبر استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، مبل ام دی اف یکی از کم قیمت‌ترین سرویس های بازار است که در ساخت آن از خرده چوب و فیبر استفاده می‌شود. MDF را با چسب، فشرده‌سازی می‌کنند و در مصارف گوناگون به‌کار می‌برند. امروزه ام دی اف، جایگزین خوبی برای چوب شناخته می‌شود چرا که در عین زیبایی، قیمت کمی دارد.

استفاده از ام دی اف برای سازندگان و مصرف‌کنندگان مزیت‌های زیادی دارد که قیمت، تنها بخشی از آن است. اگر برای خانه، محل کار یا آموزشگاه خود به‌دنبال خرید مبلمان MDF هستید، توصیه می‌شود مزایا و معایب این مبل و نحوه دکوراسیون با آن را بشناسید.

تنوع محصولی ام دی اف

مبلمان طیف گسترده‌ای از وسایل را شامل می‌شوند. مبل استیل، مبل سلطنتی، میز ناهار خوری، کتابخانه، میز جلو مبلی و... و. همگی در دسته مبلمان قرار می‌گیرند. مبلمان ساخته شده از ام دی اف، از مبل و تخت‌خواب گرفته تا شلف و کتابخانه را شامل می‌شود.

مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی ام دی اف، خرده چوب است که می‌توان آن را به هر شکل و طرحی تغییرشکل داد و برای استحکام، پوششی از ضخیم‌ترین مواد روی آن ایجاد نمود.

یکی دیگر از کاربردهای MDF، ساخت پنل دکوراتیو برای دکوراسیون نقاط مختلف است. ساخت مبل و دکوراسیون با ام دی اف بسیار راحت‌ است چرا که خیلی آسان بریده و نصب می‌شود. در ساخت ام دی اف، از میخ استفاده نمی‌شود و در بیشتر موارد، قطعات مختلف را با یکدیگر از طریق فرنگ، اتصال می‌دهند و محصولات MDF در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از انواع ام دی اف ملامینه، هایگلاس و دیگر انواع ام دی اف ساخته می‌شوند.

آیا مبل ام دی اف در مقابل رطوبت خراب می‌شود؟

یکی از دغدغه‌هایی‌که در مورد MDF وجود دارد، کیفیت اجناس ساخته شده با آن است. طبیعتا در مورد هر محصول نوظهوری، آزمون و خطاهایی وجود دارد. ام دی اف، چند سالی است که به‌ بازار معرفی شده و در این سال‌ها بسیاری از سازندگان سعی کرده‌اند آزمون‌های مختلف را روی آن انجام دهند. از این رو اگر از مخاطبان اولیه ام دی اف باشید، احتمالا با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌اید.

آیا خرید مبل ام دی اف، انتخاب مناسبی است؟

اما در حال حاضر، صنعت ساخت مبل ام دی اف، همانند سایر صنایع، پیشرفت داشته و پوشش‌های قابل قبولی برای این محصول پدید آمده‌اند. بسیاری تصور می‌کنند که ام دی اف در مقابل رطوبت و آب، خراب می‌شود درحالی‌که اگر ام دی اف با روکش‌های شیمیایی همچون لمینیت یا چوب طبیعی پوشانده شود، دچار آسیب نخواهد شد. امروزه ام دی اف را با مواد مختلفی می‌پوشانند که در قیمت محصول تاثیر دارد.

ام دی اف، جنسی همگن دارد از این رو مبلمان ساخته شده با آن از سطحی صاف و صیقل خورده برخوردار هستند. سطح صاف، امکان طراحی‌های مختلف را فراهم کرده است. حتی اگر روی ام دی اف، با ماده‌ای پوشانده نشود، سطحی صاف و یکدست دیده می‌شود.

شما هر زمان که بخواهید می‌توانید روکش مبل ام دی اف خود را تغییر دهید یا آن را به‌شکل جدیدی درآورید. ام دی اف ملامینه و ام دی اف هایگلاس دو محصول به‌روز هستند که با دکوراسیون مدرن، تناسب دارند. اگرچه می‌توان MDF را در طرح‌های مختلفی طراحی کرد اما عموما این بافت چوب برای خانه‌های مدرن که بنای دکوراسیون را بر سادگی قرار داده‌اند، به‌کار می‌رود.

استحکام و مقاومت مبل ام دی اف

MDF نسبت به نئوپان، مقاومت بالاتری دارد که دلیل آن، فرآیند تولید این محصول است. برای ساخت MDF، ذرات چوب را با چسب ترکیب کرده، به ذرات، گرما می‌دهند و از آن ماده‌ای مستحکم می‌سازند که برای ساخت انواع مبلمان بسیار کاربردی است.

آیا مبل ام دی اف، حشرات را دور می‌کند؟

در پروسه تولید مبل ام دی اف از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که خاصیت حشره‌زدایی دارد. اگر شما در منطقه‌ای با آب و هوای معتدل زندگی می‌کنید که به‌دلیل نوع خاک، حشره‌های زیادی همچون موریانه در آن رشد می‌کنند، مبل MDF برای شما گزینه خوبی می‌تواند باشد. موریانه چوب را با سرعت بالایی خراب می‌کند به‌طوری‌که با کوچک‌ترین تماسی فرو خواهد ریخت.

مبل ام دی اف قابل بازیافت است.

هر سرویس مبلی، طول عمری مشخص دارد که پس از آن بازیافت یا تعمیر می‌شود. به‌دلیل اینکه در ساخت مبلمان MDF از فیبر و خرده چوب استفاده شده، این محصول قابل بازیافت خواهد بود. به عبارتی چون در این محصول از چوب درختان زنده استفاده نمی‌شود، می‌توان دوباره از آن استفاده کرد و محصولات دیگری ساخت.

مزایای خرید مبل ام دی اف

آیا خرید مبل ام دی اف، انتخاب مناسبی است؟

بدون‌شک مبل ام دی اف ویژگی‌های متعددی دارد اما اگر بخواهیم به چند مزیت ممتاز آن اشاره کنیم باید مواد زیر را نام ببریم:

· این محصول به دلیل استفاده از خرده چوب، به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

· قیمت مبلمان MDF بسیار مناسب است و بهترین گزینه برای دفاتر کار و منزل زوج هایی‌که تازه زندگی خود را شروع کرده‌اند، به‌شمار می‌رود.

· سطح صاف این محصول، ظاهری بسیار زیبا و مدرن ایجاد می‌کند. به‌خصوص در خانه‌های امروزی که افراد، دکوراسیون مینیمالی و یکدست را ترجیح می‌دهند.

· تنوع مبل ام دی اف، بسیار بالا است و شما می‌توانید انواع تخت‌خواب، کتابخانه، دکوراسیون منزل و سرویس مبل نشیمن خود را از جنس MDF انتخاب کنید.

مبل ام دی اف بخریم یا چوب؟

مهم‌ترین مقایسه چوب و ام دی اف، در قیمت تمام شده آن است. MDF نسبت به انواع چوب، قیمت پایین‌تری دارد. در حال حاضر می‌توانند MDF را کاملا شبیه چوب بسازند و با کاوری از چوب واقعی همچون بلوط و گردو بپوشانند به‌طوری که با چوب قابل تشخیص نباشد. با این وجود همانند چوب طبیعی نیست. البته ضخامت چوب کاور نیز اهمیت دارد. ام دی اف در مقابل سرما و گرما منبسط و منقبض نمی‌شود. ام دی اف نسبت به چوب مقاومت کمتری دارد و گاهی دچار ترک و شکستگی می‌شود.

برای نگهداری مبلمان MDF باید مراقبت لازم را انجام دهید اما در وسایل چوبی به مراقبت چندانی نیاز نیست. مثلا مبل ام دی اف خود را در مسیر بازی کودکان نگذارید چون احتمالا ضربه توپ، به‌مرور به پایه آسیب وارد خواهد کرد، به‌خصوص اگر رطوبت جذب پایه شده باشد.

اگر قیمت تمام شده برای شما اهمیت دارد، به سراغ محصولات MDF بروید اما در نگهداری آن دقت داشته باشید. برای تشخیص چوب از ام دی اف، از سبکی وزن آن کمک بگیرید. MDF معمولا نسبت به چوب، وزن کمتری دارد. همچنین در مغز MDF های بی‌کیفیت خرده چوب قابل مشاهده است درحالی‌که اگر از ورقه ام دی اف مناسب استفاده شود، سطحی یکدست، دیده می‌شود. هرچه چوب سبک‌تر باشد، دوام پایین‌تری دارد.

پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع پلای وود و تخته های چندلایه و یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت مدحت وود مراجعه کنید. محصولات مدحت وود علاوه بر داشتن کیفیت بالا، دوام بیشتر و قیمت مناسبی دارند و شما می توانید با خیال راحت از آن در لوازم خانگی، مبلمان، کابینت و ... استفاده کنید.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha