۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
محور آبدانان- پشت قلعه همچنان حادثه خیز| کمبود اعتبار مانع بهسازی مسیر شد
بازار گزارش می‌دهد؛

محور آبدانان- پشت قلعه همچنان حادثه خیز| کمبود اعتبار مانع بهسازی مسیر شد

ایلام- محور آبدانان- پشت قلعه یکی از نقاط حادثه خیز استان ایلام بوده که به دلیل کمبود اعتبار همچنان بهسازی نشده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: محور آبدانان-پشت قلعه در جنوب استان ایلام مسیری کوتاه اما حادثه خیز است، این مسیر یکی از مسیرهای پرتردد شهرستان آبدانان به استان خوزستان است که به علت داشتن پیچ‌های تند و کم عرض بودن جاده زمینه ساز بسیاری از حوادث تلخ رانندگی است.

محور آبدانان-پشت قلعه هر سال تصادفات مرگباری رخ می‌دهد و وعده‌های مسئولان برای حذف نقاط حادثه خیز و بهسازی مسیر به جاری نرسیده است.

مسیر آبدانان-پشت قلعه دارای پیچ‌های تندی است
یکی از رانندگانی که در این مسیر تردد دارد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این مسیر دارای پیچ‌های تندی است که حتی دید کافی هم ندارد، بالغ بر ۴۰ نفر طی سال‌های گذشته در این مسیر جان خود را از دست دادند.

رضا فیضی افزود: مدت چند سال است که در این مسیر عملیات بهسازی و اصلاح آغاز شده اما اکنون کار به کندی صورت می‌گیرد و هیچ پیشرفتی ندارد، عملیات لازم در این محور به نحو مطلوب انجام نمی‌گیرد.

مشکلات بهسازی مسیر آبدانان-پشت قلعه
مجری طرح مسیر آبدانان-پشت قلعه در گفتگو با خبرنگار بازار در مورد علت طولانی شدن این طرح اظهار داشت: وجود معارضان زمین‌های کشاورزی، فیبرنوری، عدم اعتبار کافی از علت‌های کندی پیشرفت این طرح است.

علی عسگری در پاسخ به سوال اینکه این ۲ کیلومتر چه زمانی به بهره برداری می‌رسد، افزود: یک کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت است و یک کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است که تا بهار آینده تکمیل شود.

قرار بود طبق مصوبه پروژه چهاربانده کردن شهرک هزارانی تا چم کبود نیز به پیمانکار سپرده شود که اجرایی نشد و نیز ادامه این پروژه یعنی جاده چم کبود تا سراب باغ نیز بصورت چهاربانده ادامه پیدا کند که هنوز پیمانکار و تعیین اعتبار نشده است

هنوز کار وایانت ۲ کیلومتری آبدانان- پشت قلعه تمام نشده که قطعه بعدی آن یعنی از پشت قلعه تا شهرک هزارانی نیز به پیمان رفته است، اگر این مسیر چهاربانده شود تصادفات به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

وضعیت راه‌های شهرستان آبدانان مناسب نیست
یکی کارشناس حوزه راهسازی در ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پروژه تعریض جاده پشت قلعه تا شهرک هزارانی آبدانان به علت کمبود اعتبارات تعطیل شده است.

احمد عزیزی بیان کرد: همچنین واریانت پشت قلعه بعد از گذشت چهارسال از شروع پروژه همچنان پیشرفت خاصی نداشته است و معلوم نیست زمان بهره برداری آن تا چند سال دیگر طول می‌کشد.

محور آبدانان- پشت قلعه همچنان حادثه خیز| کمبود اعتبار مانع بهسازی مسیر شد

وی گفت: همچنین قرار بود طبق مصوبه پروژه چهاربانده کردن شهرک هزارانی تا چم کبود نیز به پیمانکار سپرده شود که اجرایی نشد و نیز ادامه این پروژه یعنی جاده چم کبود تا سراب باغ نیز بصورت چهاربانده ادامه پیدا کند که هنوز پیمانکار و تعیین اعتبار نشده است.

اولویت کاری در شهرستان آبدانان ترمیم و بهسازی راه‌های مواصلاتی است، از آنجا که مردم بیشترین آسیب را از جاده‌ها دیده‌اند لذا تعریض و حذف نقاط حادثه خیز از مهمترین دستورات کاری شهرستان است

عزیزی اضافه کرد: همچنین جاده غربی ورودی شهر آبدانان از سمت دره‌شهر از سال ۹۵ طبق مصوبه قرار بود از دوراهی انجیره تا ورودی شهر به طول ۱۰ کلیومتر چهاربانده شود که فقط چند کیلومتر از آن اجرایی شده است.

وی گفت: همچنین جاده دسترسی شهرستان آبدانان به پل زال از طریق روستای هلیوه پیشرفت فیزیکی مناسبی بر اساس برنامه ندارد.

شناسایی نقاط حادثه خیز شهرستان آبدانان
فرماندار آبدانان نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز شهرستان آبدانان با اولویت بندی در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گرفته است.

محور آبدانان- پشت قلعه همچنان حادثه خیز| کمبود اعتبار مانع بهسازی مسیر شد

یدالله حاتمی بیان کرد: حق مردم شهرستان است که در جاده‌های مواصلاتی احساس امنیت و آرامش کنند، بهسازی، اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز یکی از مطالبات جدی مردم هرستان است و باید مورد توجه همه مسئولان شهرستان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اولویت کاری در شهرستان آبدانان ترمیم و بهسازی راه‌های مواصلاتی است، از آنجا که مردم بیشترین آسیب را از جاده‌ها دیده‌اند لذا تعریض و حذف نقاط حادثه خیز از مهمترین دستورات کاری شهرستان است.

با توجه به حجم بالای تردد انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی شهرستان و وقوع تصادفات جرحی و فوتی متعدد، ضرورت اصلاح، تعریض و چهاربانده کردن مسیرهای ارتباطی اصلی دو چندان به نظر می‌رسد.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha